Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Науковці пояснили, чому електромобілі викликають нудоту
    Поради водіям

    Науковці пояснили, чому електромобілі викликають нудоту

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко20 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Zaptec / Unsplash

    З поширенням електромобілів все більше людей помічають несподіваний побічний ефект: поїздки в них частіше викликають нудоту та закачування, ніж у традиційних авто з двигунами внутрішнього згоряння. Це явище, відоме як кінетоз, отримало наукове пояснення, яке розкриває, чому передові технології можуть створювати дискомфорт для нашого вестибулярного апарату, інформує Автопілот з посиланням на The Drive.

    Основою будь-якого закачування є сенсорний конфлікт. Наш мозок отримує суперечливі сигнали від різних органів чуття. Очі бачать рух, наприклад, пейзаж за вікном, а внутрішнє вухо, що відповідає за рівновагу, фіксує прискорення та зміни положення тіла. Коли ці сигнали не збігаються, мозок інтерпретує це як можливе отруєння і запускає захисну реакцію — нудоту, слабкість та запаморочення.

    У звичайному автомобілі робота двигуна створює постійний фон із вібрацій та шуму. Ці ледь помітні подразники слугують для мозку додатковими підказками, які допомагають йому підготуватися до майбутнього руху. Ви чуєте, як наростають оберти двигуна, і інстинктивно розумієте, що зараз буде прискорення. Електромобілі ж практично безшумні, що позбавляє мозок цих важливих попереджувальних сигналів, створюючи ефект несподіванки.

    Головною особливістю електрокарів є миттєвий доступ до максимального крутного моменту. Це забезпечує неймовірно стрімкий та водночас плавний розгін, але саме ця плавність і стає проблемою. Рух починається настільки раптово і беззвучно, що вестибулярний апарат пасажира не встигає адаптуватися. Мозок отримує потужний сигнал про прискорення від внутрішнього вуха, але візуально та на слух нічого не віщувало такого різкого ривка.

    Ще одним значущим фактором є система рекуперативного гальмування, яка дозволяє керувати автомобілем практично однією педаллю. Коли водій відпускає педаль акселератора, машина починає активно сповільнюватися, перетворюючи кінетичну енергію на електричну. Для пасажира, який не контролює процес, такі часті та іноді різкі уповільнення можуть бути непередбачуваними, створюючи постійні мікроцикли прискорення та гальмування, що ще більше посилює сенсорний дисонанс.

    Свою роль відіграє і конструкція підвіски. Через важкі батареї, розташовані в підлозі, електромобілі мають низький центр ваги та часто більш жорстку підвіску для компенсації маси. Це змінює характер бічних кренів та вертикальних коливань, роблячи рухи менш звичними для тіла. На додачу, великі центральні дисплеї спонукають пасажирів відволікатися від дороги, що є класичним тригером кінетозу, коли очі сфокусовані на нерухомому об’єкті всередині рухомого простору.

    На щастя, до цього дискомфорту можна пристосуватися. Водіям електромобілів радять налаштовувати плавніший режим розгону та гальмування, якщо це можливо, та керувати більш передбачувано. Пасажирам же варто намагатися дивитися на дорогу вперед, на нерухому точку на горизонті, а не в екран смартфона чи бічне вікно. Регулярні поїздки також допомагають мозку адаптуватися до нових відчуттів, поступово зменшуючи дискомфорт.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    вестибулярний апарат закачування в авто кінетоз нудота в електромобілі рекуперативне гальмування сенсорний конфлікт

    Читайте також

    В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям

    20 Липня, 2025

    Водіям пояснили, що означає поява піни або бульбашок на масляному щупі

    20 Липня, 2025

    Чи справді автомийка самообслуговування така ефективна, як здається

    20 Липня, 2025

    НОВЕ

    Названо 4 найнадійніші авто, які майже не ламаються

    20 Липня, 2025

    В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям

    20 Липня, 2025

    Водіям пояснили, що означає поява піни або бульбашок на масляному щупі

    20 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.