Серед поціновувачів механічної коробки передач часто зустрічаються водії, які наголошують на тому, що ручне перемикання дає відчуття контролю над автомобілем, якого не можуть забезпечити автоматичні трансмісії.
Можливість самостійно вибирати момент перемикання передачі й відчувати тісний зв’язок з автомобілем — це основні переваги, які особливо цінують шанувальники механіки. Найпоширенішою технікою перемикання є «плавне» перемикання, коли водій натискає педаль зчеплення один раз, перемикає передачу й відпускає зчеплення, одночасно додаючи газ, повідомляє Твоя Машина з посиланням на SlashGear.
Однак, існує складніша техніка — подвійне витискання зчеплення, яка потребує більше майстерності й передбачає подвійне натискання на педаль зчеплення під час перемикання передач.
Суть подвійного витискання зчеплення
Головною метою цієї техніки є зменшення ривків і поштовхів під час зниження передачі, що було актуально для старіших автомобілів, які не мали синхронізаторів у коробці передач. При звичайному перемиканні передач вниз двигун сповільнюється, що призводить до різниці між обертами двигуна та швидкістю обертання коробки передач, що й викликає ривки.
У випадку з подвійним витисканням зчеплення водій спершу переводить коробку передач у нейтральне положення, відпускає зчеплення, даючи час коробці й зчепленню синхронізуватися. Потім додає газ для підвищення обертів двигуна до потрібного рівня.
Після цього знову натискається зчеплення, і передача перемикається на нижчу. Це забезпечує плавний перехід без ривків.
Чи потрібна ця техніка в сучасних автомобілях?
З розвитком технологій та появою синхронізаторів, які допомагають автоматично узгоджувати оберти двигуна і коробки передач, потреба у техніках на кшталт подвійного витискання зчеплення фактично відпала. Сучасні автомобілі з механічною коробкою передач вже оснащені цими пристроями, що робить процес перемикання швидшим і плавнішим без додаткових зусиль з боку водія.
Хоча у сучасних автомобілях подвійне витискання зчеплення втратило свою практичну необхідність, деякі водії продовжують використовувати цей метод, стверджуючи, що він дозволяє краще контролювати процес перемикання і зменшити знос трансмісії.
Читайте також: Як водії власноруч пошкоджують автоматичну коробку передач: основні помилки