Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Навіщо водії перевертають фаркоп догори дригом
    Поради водіям

    Навіщо водії перевертають фаркоп догори дригом

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко2 Серпня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Часом трапляється неприємна ситуація: ви знаходите ідеальний причіп, але його зчіпний пристрій розташований занадто високо або низько відносно фаркопа вашого автомобіля. Буксирування нерівного причепа може створити безліч проблем, від керованості до безпеки. Але що, якщо просто перевернути кронштейн фаркопа, щоб він вигинався вгору і забезпечував необхідну висоту для зчіпної кулі? Виявляється, це не тільки можливо, але й часто передбачено виробником, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Більшість зчіпних пристроїв, які ми бачимо на дорогах, встановлені у так званому «нижньому» положенні, коли кронштейн з кулею спрямований донизу. Однак конструкція багатьох моделей дозволяє їх перевертати у «верхнє» положення, щоб підняти зчіпну кулю. Звісно, перед тим як вдаватися до таких маніпуляцій, надзвичайно важливо зазирнути в інструкцію до вашого фаркопа або проконсультуватися з виробником. Це єдиний надійний спосіб переконатися, що ваш пристрій розрахований на таку зміну конфігурації без втрати міцності та надійності.

    Важливість вирівнювання причепа з автомобілем неможливо переоцінити, адже це насамперед питання безпеки. Коли причіп нахилений, вага вантажу розподіляється нерівномірно. Це може призвести до небезпечного «розгойдування» або «виляння» причепа на швидкості, що значно ускладнює керування автомобілем. Нерівномірний розподіл ваги також створює надмірний тиск на одну з осей або коліс причепа. Ніхто не хоче зіткнутися з поломкою осі чи розривом шини під час руху по трасі.

    Негативний вплив відчуває і сам автомобіль-тягач. Якщо передня частина причепа опущена занадто низько, вона тисне на задню частину машини, змушуючи її просідати. Як наслідок, передня частина автомобіля піднімається, що погіршує зчеплення передніх коліс з дорогою, робить кермування менш точним і значно ускладнює збереження контролю над транспортним засобом, особливо в екстрених ситуаціях.

    Отже, якщо перевертання фаркопа допоможе вирівняти ваш причіп, це варто зробити. Процедура зазвичай досить проста. Спочатку потрібно витягти фіксуючий штифт із приймача, вийняти кронштейн з кулею, перевернути його та вставити назад, переконавшись, що отвори збігаються. Після цього штифт повертається на місце. Наступний крок — демонтаж зчіпної кулі. Її необхідно відкрутити і встановити на новій верхній площині кронштейна так, щоб вона знову була спрямована вгору.

    Проте є кілька важливих нюансів. Перевертання кронштейна може змінити номінальну вантажопідйомність фаркопа. Обов’язково уточніть у виробника, чи змінюються характеристики пристрою при роботі у «верхньому» положенні. Завжди пам’ятайте про максимально допустиму вагу, яку може буксирувати ваш автомобіль, та вагу, на яку розраховані фаркоп і сам причіп.

    Існує ймовірність, що після перевертання кронштейн опиниться занадто високо, і тоді вже задня частина причепа буде опущена донизу. Це знову призведе до проблем з безпекою, зменшить дорожній просвіт і прискорить знос елементів підвіски. Крім того, високе положення кронштейна може заважати відкриванню дверей багажника вашого автомобіля. Якщо не бути обережним, можна легко пошкодити кришку багажника.

    Що робити, якщо навіть у перевернутому положенні не вдається досягти ідеального рівня? На ринку існують спеціальні рішення. Наприклад, можна придбати подовжувач для зчіпної кулі, який додасть кілька сантиметрів висоти. Іншим, більш універсальним варіантом, є регульовані зчіпні пристрої, які дозволяють легко налаштовувати висоту кулі в широкому діапазоні. Головне — пам’ятати, що безпека на дорозі є пріоритетом. Переконайтеся, що ваш автопоїзд максимально вирівняний, не перевищуйте вагові норми та завжди керуйте автомобілем з обережністю.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    буксирування причепа зчіпна куля зчіпний пристрій регульований фаркоп рівень причепа тягово-зчіпний пристрій фаркоп

    Читайте також

    Червоний трикутник із крапкою всередині: пояснюємо новий дорожній знак

    3 Серпня, 2025

    Що таке електропідсилювач керма і як він допомагає водієві

    3 Серпня, 2025

    Що означає індикатор EPC і чому не варто його ігнорувати

    3 Серпня, 2025

    НОВЕ

    Червоний трикутник із крапкою всередині: пояснюємо новий дорожній знак

    3 Серпня, 2025

    Власник електрокара назвав покупку «найбільшою незручністю» і мріє повернутися до ДВЗ

    3 Серпня, 2025

    Що таке електропідсилювач керма і як він допомагає водієві

    3 Серпня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.