Багато водіїв чули про необхідність змащувати клеми автомобільного акумулятора, але не всі розуміють, навіщо це потрібно і яке мастило використовувати. Це не про звичну змазку для зменшення тертя, а про захист від корозії за допомогою спеціального засобу — діелектричного мастила, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

На відміну від звичайних мастил на нафтовій основі, діелектричне виготовляється з силікону. Його головна функція — створення міцного водонепроникного бар’єра між металевою клемою та навколишнім середовищем. Цей силіконовий шар діє як герметик, що запобігає контакту металу з повітрям та вологою, тим самим зупиняючи хімічну реакцію, яка призводить до утворення іржі та корозійного нальоту.

Існує поширена думка, що оскільки діелектричне мастило не проводить електрику, воно може погіршити контакт між клемою та кабелем. Це побоювання має підстави, але проблеми легко уникнути за умови правильного застосування. Мастило слід наносити тонким шаром на вже чисті клеми, а потім щільно затискати з’єднання. Тиск кабельного конектора видавить надлишки мастила, забезпечуючи надійний контакт металу з металом.

Правильне та регулярне обслуговування акумулятора має вирішальне значення для довговічності та надійності вашого автомобіля. Зрештою, саме батарея запускає весь процес, живлячи стартер — невеликий електромотор, який розкручує двигун для початку згоряння палива. Розряджений акумулятор фактично означає, що ваш автомобіль теж «мертвий» і не зможе зрушити з місця.

Саме потенційний ризик залишитися на дорозі з неробочим авто є головною причиною, чому варто регулярно чистити клеми акумулятора. Після того, як ви безпечно видалили весь бруд та сліди корозії, необхідно нанести невелику кількість діелектричного мастила перед тим, як знову підключати кабелі. Цей засіб коштує недорого, наприклад, тюбик популярного мастила Permatex обійдеться в невелику суму.

Категорично не рекомендується використовувати вазелін або інші нафтопродукти як заміну. Нафта, що міститься в них, може з часом пошкодити гумові та пластикові деталі навколо клем. Більше того, при сильному нагріванні такі речовини можуть навіть спалахнути, створюючи серйозну небезпеку.

Унікальні властивості діелектричного мастила допомагають не лише захищати від зовнішнього середовища, але й утримувати електрику всередині ланцюга. Воно запобігає витоку струму та його проходженню небажаними шляхами, що знижує ймовірність короткого замикання або навіть удару струмом. Заблукала електрика також може призвести до «приварювання» деталей одна до одної, подібно до дугового зварювання.

Завдяки поєднанню герметизуючих та ізоляційних властивостей силікону, діелектричне мастило знайшло й інші застосування в автомобілі. Його можна наносити на ковпачки свічок запалювання під час їх заміни, на патрони автомобільних ламп, роз’єми причепа та практично будь-які інші електричні з’єднання, де потрібна надійна ізоляція від вологи та бруду.

Саме в цих альтернативних сферах застосування переваги силіконового мастила над нафтовим стають особливо очевидними. Навколо акумулятора може бути небагато гумових деталей, але біля свічок запалювання або інших роз’ємів захист гумових ковпачків від розтріскування та висихання є життєво важливим. Тому використання неправильного засобу може поставити вас на слизьку доріжку до дорогого ремонту.

Exit mobile version