Пристебніть ремені, адже сьогодні ми поговоримо про деталь автомобіля, яку більшість водіїв сприймає неправильно — підголівник. Ми часто вважаємо його елементом комфорту, місцем, куди можна сперти голову під час довгої поїздки або в заторі. Однак насправді це один з найважливіших компонентів системи безпеки вашого авто, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Правильніше називати цю деталь «обмежувачем голови». Його головна функція — запобігання так званій «хлистовій травмі» шиї під час аварії, особливо при ударі ззаду. Коли в ваш автомобіль врізаються, тіло різко штовхає вперед разом із сидінням, але голова за інерцією залишається на місці, а потім з величезною швидкістю відкидається назад. Саме в цей момент підголівник спрацьовує як рукавиця бейсбольного кетчера, ловлячи вашу голову та мінімізуючи небезпечне навантаження на шийні хребці.

Джастін Семмонс, інженер з розробки сидінь у компанії Nissan, наголошує, що сприймати підголівник як щось інше, окрім пристрою безпеки, є великою помилкою. Звісно, шматок піни за кілька сантиметрів від потилиці не завжди зручний. Це особливо знайомо людям з довгим волоссям, зібраним у хвіст, або тим, хто боїться зіпсувати зачіску. Проте комфорт у цьому випадку має відійти на другий план перед потенційним ризиком серйозної травми.

https://www.youtube.com/watch?v=EkeFAZf7J9E

Автовиробники витрачають величезні ресурси на розробку сидінь, які б поєднували комфорт та безпеку. Цікаво, що федеральні нормативи у США зобов’язали встановлювати підголівники на передніх сидіннях лише з 1991 року. Відтоді їх конструкція значно вдосконалилася, і вони стали набагато ефективнішими у запобіганні травмам шиї.

Попри це, деякі водії роблять небезпечну помилку: знімають підголівники або перевертають їх задом наперед, щоб отримати більше простору. За словами Семмонса, це вкрай погана ідея. Він зазначає, що «навіть незначне порушення правильної постави водія негативно впливає на роботу систем безпеки, не кажучи вже про повне видалення або неправильне встановлення обмежувачів голови».

Багатьох дратує, що підголівники часто нахилені вперед. Але це також зроблено з міркувань безпеки. Такий кут нахилу дозволяє сидінню або самому підголівнику трохи прогнутися, коли тіло водія чи пасажира втискається в крісло під час удару, що додатково пом’якшує ривок. Проте найважливішим аспектом є правильне регулювання висоти.

Може здатися, що ідеальне положення — найзручніше, але це не єдиний критерій. Всередині м’якої оббивки знаходиться міцний металевий каркас. Ви можете легко знайти його, стиснувши підголівник пальцями. Джастін Семмонс радить відрегулювати його так, щоб верхня частина цього внутрішнього каркаса знаходилася щонайменше на рівні верхньої частини ваших вух. Це гарантує, що голова отримає належну опору в критичний момент.

Для людей невисокого зросту це зазвичай не становить проблеми, але високим водіям або тим, хто має довгий тулуб, варто звернути на це особливу увагу. Запам’ятайте: підголівник є невід’ємною частиною конструкції безпеки вашого автомобіля. Удари ззаду — одні з найпоширеніших на дорогах, і часто їх неможливо уникнути. Тому найкраще, що ви можете зробити, — це один раз правильно налаштувати підголівник і більше його не чіпати.

Exit mobile version