Водійська культура та відповідальність за кермом мають вирішальне значення для безпеки на дорогах. У різних країнах світу існують свої правила та системи покарань за їх порушення. Автопілот порівняв дві зовсім різні системи – українську та німецьку, щоб зрозуміти, наскільки відрізняються підходи до покарання водіїв.
Перше, що впадає у вічі – це різниця у розмірах штрафів. Німецькі штрафи можуть перевищувати українські в тисячі разів, особливо за серйозні порушення. Згідно з інформацією, опублікованою виданням Експерт, паркування на місці для людей з інвалідністю в Баварії може обійтись порушнику до 500 000 євро, тоді як в Україні максимальний штраф за таке ж порушення становить лише 1700 гривень (близько 40 євро).

У Німеччині діє комплексна система покарань, яка включає три рівні впливу: грошові штрафи, бальна система Flensburg та можливість тимчасового або постійного позбавлення прав. За перевищення швидкості в місті на 21-25 км/год німецький водій заплатить 115 євро та отримає один штрафний бал. При накопиченні 8 штрафних балів водій автоматично втрачає право керування транспортним засобом. В Україні ж за перевищення швидкості на 20-50 км/год передбачено штраф лише у 340 гривень (приблизно 8 євро).
Суворо карається в Німеччині й керування у нетверезому стані. При показниках 0,3-0,5 проміле водій позбавляється прав на 1-3 місяці та сплачує 500 євро штрафу. Якщо ж рівень алкоголю перевищує 1,1 проміле, настає кримінальна відповідальність із позбавленням прав до 5 років. В Україні за перше порушення передбачено штраф 17 000 гривень (близько 400 євро) та позбавлення прав на рік.

Особливістю німецької системи є також залежність розміру штрафу від доходу порушника. Тобто, чим вищий дохід, тим більшим буде штраф. В Україні ж діє система знижок – при оплаті протягом 10 днів штраф зменшується на 50%.
На відміну від Німеччини, в Україні відсутня бальна система покарань, що дозволяє порушникам-рецидивістам уникати серйозної відповідальності. Також в Україні діє так званий “поріг толерантності” – перевищення швидкості до 20 км/год не карається.
Очевидно, що системи покарань за порушення ПДР в Україні та Німеччині кардинально відрізняються. Німецький підхід є більш суворим та комплексним, спрямованим на попередження порушень та забезпечення безпеки на дорогах. Українська ж система, на жаль, поки що не може похвалитися такою ж ефективністю.
Останні новини: В Україні водіїв почали позбавляти прав через “неправильні” фари