Придбання нового автомобіля — це серйозне фінансове рішення, яке для більшості означає кредити, щомісячні платежі та неминучу втрату вартості. Здавалося б, ніхто не захоче продавати щойно куплену машину протягом першого року, однак деякі власники роблять саме так, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Що змушує водія розчаруватися в автомобілі, яким він володів менше дванадцяти місяців? Короткі тест-драйви під наглядом дилера рідко розкривають повну картину, адже деякі нюанси стають очевидними лише в процесі щоденної експлуатації. Аналітичний портал iSeeCars зібрав дані, щоб з’ясувати, від яких моделей відмовляються найчастіше, і результати дивують. Виявляється, увесь топ-10 складається виключно з автомобілів преміумкласу.
Продаж автомобіля в перший рік володіння — це значний фінансовий удар. Власники втрачають на амортизації, яка є максимальною саме в цей період. Попри це, відсоток відмов для моделей у списку втричі перевищує середній показник по ринку, що становить 3,6%. Схоже, ані висока ціна, ані репутація бренду не гарантують задоволення від покупки.
Антирейтинг очолює Land Rover Discovery Sport, від якого протягом року позбуваються 28,3% власників. Причинами можуть бути застаріла платформа, якій вже десяток років, та єдиний доступний двигун потужністю 246 к.с., якого багатьом водіям виявляється недостатньо. Це перетворює позашляховик, здатний долати бездоріжжя, на не надто комфортний автомобіль для щоденних поїздок містом.
На другому місці з показником 22,2% опинився Porsche Macan. Цей спортивний кросовер приваблює динамікою, але його практичність швидко розчаровує. Власники стикаються з браком місця для пасажирів на задньому сидінні та малим об’ємом багажника, що робить його незручним для сімейного використання. Величезні витрати на володіння, які, за оцінками Edmunds, сягають десятків тисяч доларів у перший рік, лише посилюють бажання продати авто.
Бренд Mercedes-Benz став справжнім «рекордсменом», представивши у списку одразу чотири моделі. Найвищий показник у GLB (21,2%), який, попри опціональний третій ряд сидінь, страждає від обмеженого вантажного простору та того ж базового двигуна, що й у менших моделей. Слідом іде CLA (20,4%), який приваблює як «вхідний квиток» у світ люксу, але розчаровує тісним заднім рядом та відсутністю яскравих вражень від кермування.
Також у списку опинились Mercedes-Benz GLA (16,7%) та C-Class (14%). У випадку з GLA невдоволення часто викликає саме субкомпактний розмір та необхідність доплачувати за опції, які в конкурентів є стандартними. А C-Class, маючи лише один варіант силової установки, може просто не виправдати очікувань тих, хто шукає більшої динаміки.
Серед інших учасників рейтингу — Range Rover Evoque (16,4%), де стильний дизайн переважає над комфортом, особливо на задніх сидіннях. BMW 5 серії (13,4%), попри різноманітність версій, може відлякувати складністю технологій та не зовсім тим «баварським» відчуттям від водіння, якого прагнуть ентузіасти. Навіть Land Rover Discovery (13,6%) та Jaguar F-Pace (13,3%) потрапили до списку через такі недоліки, як жорстка підвіска, повільна мультимедійна система чи обмежена маневреність.
Цікаво, що багато з цих проблем неможливо виявити під час короткої поїздки. Як зазначають експертні видання на кшталт Car and Driver, реальність щоденного володіння преміальним авто може виявитися далекою від рекламних обіцянок. Історія цих десяти моделей доводить, що висока ціна та престижний логотип не завжди є синонімами задоволення від покупки.
