Бажання залити пальне «під саму зав’язку», особливо після першого характерного клацання пістолета на АЗС, знайоме багатьом водіям. Здається, що кілька додаткових літрів забезпечать більший запас ходу і дозволять рідше заїжджати на заправку. Однак ця, на перший погляд, невинна звичка може обернутися серйозними та вельми дорогими проблемами для вашого автомобіля, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.

Перш за все, варто розуміти, чому заправний пістолет «відстрілює». Це не просто сигнал про те, що бак майже повний. Це спрацьовує автоматичний клапан, розроблений для того, щоб залишити в баку вільний простір. Цей об’єм, який зазвичай складає 10-15% від номінальної ємності, є технічною необхідністю. Він призначений для компенсації теплового розширення пального. Коли автомобіль стоїть на сонці або під час руху, паливо нагрівається і збільшується в об’ємі. Якщо для цього розширення немає місця, надлишковий тиск починає шукати вихід, що може призвести до деформації бака та пошкодження паливопроводів.

Але головна небезпека криється в складнішій системі, про яку знають не всі водії – системі вловлювання парів пального, відомій як EVAP (Evaporative Emission Control System). Її ключовим елементом є спеціальний контейнер з активованим вугіллям, який називають абсорбером або вугільним фільтром. Його завдання — поглинати шкідливі вуглеводневі випари, що утворюються в баку, і не давати їм потрапляти в атмосферу. Пізніше, під час роботи двигуна, ці пари дозовано подаються у впускний колектор і спалюються разом з основною паливно-повітряною сумішшю.

Коли ви вперто продовжуєте заливати пальне після першого клацання, ви ризикуєте залити рідким паливом не тільки горловину, але й трубки вентиляційної системи, а в кінцевому підсумку – сам абсорбер. Рідкий бензин або дизель є згубним для активованого вугілля. Він руйнує його гранули, перетворюючи їх на щільну масу, яка повністю блокує роботу системи. Наслідки такого «переливу» можуть проявитися не одразу, але вони неминучі.

Першим сигналом про проблему часто стає індикатор «Check Engine» на панелі приладів. Бортовий комп’ютер фіксує несправність у системі контролю викидів. Крім того, можуть з’явитися й інші симптоми: ускладнений запуск двигуна, особливо після заправки, нестабільна робота на холостому ходу, підвищена витрата пального і відчутний запах бензину біля автомобіля. Врешті-решт, єдиним вирішенням проблеми стане заміна вугільного фільтра, а ця процедура, залежно від моделі авто, може коштувати від кількох сотень до кількох тисяч гривень, не враховуючи вартості діагностики та роботи.

Таким чином, намагаючись заощадити час і виграти кілька десятків кілометрів запасу ходу, ви ризикуєте не лише завдати шкоди довкіллю, але й спровокувати дорогий ремонт. Запам’ятайте просте правило: перший клацання заправного пістолета — це не рекомендація, а чіткий сигнал зупинитися. Виробники автомобілів розраховують об’єм бака з урахуванням усіх технічних нюансів, і втручатися в цей процес, намагаючись обдурити систему, просто не варто.

Exit mobile version