Що буде, якщо поставити автомобільні шини задом наперед? Більшість водіїв інтуїтивно розуміє, що це погана ідея, але експерти Tire Reviews вирішили перевірити це на практиці. Вони провели експеримент на замерзлому озері, щоб з’ясувати, як впливає напрямок протектора на їздові властивості автомобіля. Про це пише Твоя Машина.

Несподіваний результат

В експерименті використовували всесезонні шини Pirelli All Season SF3 Cinturato. Спочатку їх встановили правильно, а потім задом наперед і провели серію тестів. Результати здивували навіть досвідчених фахівців: виявилося, що перевернуті шини краще гальмують на снігу. Гальмівний шлях зі швидкості 45 км/год до 5 км/год скоротився на 89 см.

Але є нюанси

Попри краще гальмування на снігу, встановлення шин задом наперед має низку негативних наслідків:

  • Погіршення прискорення. Розгін стає повільнішим на 9%.
  • Зниження керованості. Автомобіль гірше реагує на кермо.
  • Підвищення ризику аквапланування. Ймовірність втрати контролю над автомобілем на мокрій дорозі зростає на 9%.
  • Зменшення тяги. Погіршується зчеплення з дорогою на 14%.
  • Погіршення гальмування на сухій поверхні. Гальмівний шлях збільшується на 3,6%.

Хоча встановлення шин задом наперед може дещо покращити гальмування на снігу, це негативно впливає на інші важливі їздові властивості автомобіля. Тому експерти не рекомендують експериментувати з напрямком протектора і радять дотримуватися рекомендацій виробника.

Корисно знати: Навіщо в автомобілі потрібний запас солі: зимовий лайфхак для водіїв

Exit mobile version