Їзда заднім ходом — звичайна справа на парковці або вузькій вуличці. Але що буде, якщо спробувати проїхати так кілька кілометрів поспіль? Коротка відповідь: автомобілю це точно не сподобається, пише Автопілот.

Почнемо з конструкції коробки передач. Задня передача відрізняється від усіх інших. Вона має іншу шестерню — з прямими зубцями, тоді як передні — з косими. Прямі зубці простіші й дешевші у виробництві, однак працюють шумніше, швидше зношуються і менш міцні. Більше того, у багатьох моделях ці шестерні виготовлені з менш якісної сталі. Причина проста: задня передача використовується рідко, тож розраховувати її на тривалі навантаження автовиробники не вважають за потрібне.

Крім того, систему охолодження авто розроблено для руху вперед. Радіатор розташований попереду, щоб отримувати максимальний повітряний потік. Якщо їхати заднім ходом тривалий час, цього обдуву немає. У найкращому разі включиться вентилятор, але він не забезпечить такого ж ефекту, як рух вперед. Як наслідок — перегрів двигуна.

Зрозуміло, якщо ви проїхали задом кілька метрів або навіть десятків — нічого страшного не трапиться. Але довга поїздка реверсом без необхідності — це випробування для коробки, охолодження і, зрештою, для всієї машини. У найгіршому випадку — перегрів, підвищене тертя і передчасний знос вузлів. І так, саме тому під час заднього ходу часто чути характерне гудіння — це працює менш досконалий механізм.

Отже, експериментувати з довгими поїздками заднім ходом не варто. Машина, звісно, не розсиплеться одразу, але її вузли можуть втратити ресурс значно швидше, ніж вам хотілося б.

Exit mobile version