Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Що буде, якщо ігнорувати лампу «Check Engine»
    Поради водіям

    Що буде, якщо ігнорувати лампу «Check Engine»

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко2 Квітня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link

    У сучасних автомобілях індикатор «Check Engine» слугує попередженням: щось у роботі двигуна або суміжних систем пішло не так. Та багато водіїв, побачивши жовту лампу на панелі приладів, просто ігнорують її. Наскільки це небезпечно — і чи можна ще трохи поїздити, не звертаючись на сервіс, пише Автопілот.

    Лампа «Check Engine» означає, що електронний блок управління зафіксував помилку — порушення в роботі одного чи кількох датчиків. І навіть якщо авто зовні поводиться нормально, насправді система вже перейшла в аварійний режим. Розхід пального зростає, вихлоп стає менш чистим, а сам мотор працює не в оптимальних умовах.

    Найбільше страждає каталізатор. Через неправильну паливно-повітряну суміш згоряння в циліндрах може бути неповним — і пальне догорає вже в самому каталізаторі. Це призводить до його перегріву, деформації та виходу з ладу.

    Іноді причина — не поломка, а пальне. Наприклад, бензин класу Євро-5 чи Євро-6 містить кисневмісні добавки (етери), які можуть змінити склад вихлопу. Якщо вміст цих речовин виходить за межі норми, датчик кисню фіксує аномалію — і система показує помилку. У таких випадках після зміни пального індикатор гасне сам.

    Та буває і гірше. Якщо після появи «Check Engine» двигун почав працювати з перебоями, труситись або дивно звучати — їздити на такому авто не можна. Це може свідчити про несправну свічку запалювання, катушку, або навіть серйозніші пошкодження — наприклад, прогорілий поршень чи знос вкладишів. У такому разі з вихлопної може йти чорний або білий дим, що вказує на згорілий бензин або потрапляння антифризу в камеру згоряння. Подальша експлуатація може «вбити» каталізатор, а іноді — весь двигун.

    Якщо лампа загорілася, але авто поводиться нормально — не тягніть надовго. У будь-якому разі варто провести діагностику: дешева профілактика обійдеться значно дешевше, ніж складний і дорогий ремонт.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    Check Engine

    Читайте також

    Чому в спеку не можна заливати бак “до повного”

    31 Травня, 2025

    Про що свідчить поява цукрового хімічного запаху під час запуску автомобіля

    31 Травня, 2025

    Автомобіль не заведеться: який індикатор на приладовій панелі попереджає про серйозну поломку

    31 Травня, 2025

    НОВЕ

    Чому в спеку не можна заливати бак “до повного”

    31 Травня, 2025

    Про що свідчить поява цукрового хімічного запаху під час запуску автомобіля

    31 Травня, 2025

    Volkswagen оновив свій бестселер, і це зовсім не автомобіль

    31 Травня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.