Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Що означають символи 1 та 2 в автомобілі з автоматичною коробкою передач
    Поради водіям

    Що означають символи 1 та 2 в автомобілі з автоматичною коробкою передач

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко9 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Drive

    Більшість водіїв, які користуються автомобілями з автоматичною коробкою передач, звикли до стандартного набору режимів: P (паркінг), R (реверс), N (нейтраль) та D (драйв). Однак на селекторі часто можна помітити додаткові позначки, зокрема цифри «1» та «2» або літеру «L». Багато хто ігнорує ці режими, вважаючи їх застарілими або непотрібними для повсякденної їзди. Насправді ж, вони є важливими інструментами для безпечного та ефективного керування в нестандартних умовах, інформує Автопілот з посиланням на Drive.

    Основна функція цих режимів полягає не у виборі конкретної передачі, як у механічній коробці, а в обмеженні діапазону роботи трансмісії. Коли ви активуєте режим «1» (або «L», що означає Low — низька передача), ви змушуєте коробку передач залишатися виключно на першій швидкості. Вона не буде автоматично перемикатися вище, незалежно від обертів двигуна чи швидкості руху. Це забезпечує максимальний крутний момент та повний контроль над тягою.

    Аналогічно, режим «2» дозволяє трансмісії використовувати першу та другу передачі, але блокує перехід на третю та вищі. Це дає трохи більше гнучкості порівняно з режимом «1», але все ще утримує автомобіль у низькому діапазоні передач. Сучасні автомобілі можуть мати ручний режим «М» з можливістю перемикання за допомогою пелюсток або самого селектора, але принципи використання низьких передач залишаються незмінними.

    Найпоширеніше та найважливіше застосування цих режимів — це рух на затяжних спусках, особливо в гірській місцевості. Постійне використання педалі гальма на довгому спуску може призвести до перегріву гальмівних колодок та дисків. У такому стані їх ефективність різко падає, що може призвести до повної відмови гальм. Вмикаючи режим «1» або «2», ви активуєте так зване гальмування двигуном. Двигун починає працювати з високими обертами, створюючи опір, який ефективно уповільнює автомобіль, дозволяючи гальмівній системі охолонути та бути готовою до екстреної ситуації.

    Ще один сценарій, де низькі передачі стають у пригоді, — це підйом на крутий пагорб. Зафіксувавши трансмісію на першій передачі, ви гарантуєте, що автомобіль отримає максимальну тягу, необхідну для подолання підйому без небажаних перемикань, які можуть призвести до втрати швидкості та інерції. Це особливо актуально при буксируванні причепа або перевезенні важкого вантажу.

    Низькі передачі також є незамінними помічниками під час руху по бездоріжжю, наприклад, у глибокому снігу, бруді чи піску. Обмеження передачі допомагає уникнути пробуксовки коліс, яка часто виникає при різкому перемиканні на вищу передачу та зміні крутного моменту. Рух на стабільній низькій швидкості дозволяє зберегти зчеплення з дорогою та впевнено подолати складну ділянку.

    Деякі водії використовують режим «2» для старту на слизькій поверхні, наприклад, на льоду. У деяких моделях автомобілів це дозволяє зменшити початковий крутний момент, що передається на колеса, і таким чином запобігти їх зриву в пробуксовку. Хоча сучасні системи контролю тяги (traction control) здебільшого вирішують цю проблему автоматично, на старих автомобілях такий прийом може бути дуже корисним.

    Отже, цифри «1» та «2» на селекторі вашої АКПП — це не просто декоративні елементи. Це функціональні режими, призначені для підвищення безпеки та прохідності автомобіля в складних дорожніх умовах. Знання та вміння їх використовувати відрізняє досвідченого водія, який готовий до будь-яких викликів на дорозі.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    автоматична коробка передач гальмування двигуном їзда в горах літні поради водіям режим L режими АКПП селектор АКПП

    Читайте також

    Водіям назвали помилку, яка збільшує витрату палива на 7%

    9 Липня, 2025

    42 500 грн штрафу та конфіскація прав: львівʼянина покарали за неповнолітню дитину за кермом

    9 Липня, 2025

    Українським водіям загрожує штраф за запаси пального

    9 Липня, 2025

    НОВЕ

    Водіям назвали помилку, яка збільшує витрату палива на 7%

    9 Липня, 2025

    Bentley показала свій перший електромобіль (ФОТО)

    9 Липня, 2025

    42 500 грн штрафу та конфіскація прав: львівʼянина покарали за неповнолітню дитину за кермом

    9 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.