Звук скрипу «двірників» знайомий майже кожному водієві. Взимку щітки працюють у складних умовах: по склу ковзає не лише вода, а й пісок, сіль, реагенти. Вся ця агресивна суміш пошкоджує гумовий край склоочисника, і до весни навіть нові щітки можуть залишати розводи й видавати неприємні звуки, пише Авітопілот.
Скрип виникає ще й через старий бруд на самому склі — тонку, майже невидиму плівку з жиру, солі й пилу, яка накопичується після зими. Звичайне миття з цим не впорається. Але ситуацію легко виправити. Скло необхідно обробити розчином на основі нашатирного спирту. Для цього достатньо розвести один флакон на літр води, залити суміш у розпилювач і ретельно обробити поверхню лобового скла. Потім мікрофіброю потрібно відтерти скло до скрипу — це сигнал, що бруд повністю зник.
Важливо також зняти самі щітки та промити гумові елементи теплою мильною водою. Корисно буде на кілька хвилин замочити їх у слабкому розчині соди, після чого ретельно промити. Також можна нанести на скло захисний шар, який запобігає накопиченню бруду — наприклад, засобом на зразок «Lenor» без ароматизаторів, розведеним у воді. Його розтирають по склу, а потім змивають.
Якщо щітки продовжують скрипіти або вібрувати, а також залишають сліди — ймовірно, вони втратили пружність або мають пошкодження. У такому разі варто їх замінити. Особливо це стосується дешевих каркасних моделей, які швидко зношуються. В окремих випадках допомагає заміна лише гумки, але це залежить від конструкції склоочисника.
Щоб уникнути проблем у майбутньому, не варто запускати стан вітрового скла та щіток. Регулярне очищення, перевірка стану гумок і своєчасна заміна «двірників» допоможуть не лише уникнути скрипу, а й забезпечити чітку видимість і безпечне водіння у будь-яку пору року.
Раніше Автопілот розповів, як зупинити розростання тріщини на лобовому склі в дорозі.