Як і будь-який акумулятор, батарея в електромобілі Tesla з часом втрачає свою ємність, і правильний догляд може значно подовжити термін її служби. Одним з найважливіших правил, на якому наголошує сам виробник, є уникнення повної розрядки батареї до нуля. Компанія прямо зазначає у своїх інструкціях: «Ніколи не дозволяйте батареї повністю розряджатися», оскільки це може пошкодити компоненти автомобіля, інформує Автопілот.

Коли рівень заряду основної високовольтної батареї наближається до нуля, автомобіль спершу дає водієві численні попередження, а потім переходить у низькопотужний «черепаший режим», обмежуючи швидкість та потужність. Якщо продовжити рух, система врешті-решт увійде в режим глибокого енергозбереження, щоб захистити батарею, і відключить живлення бортової електроніки.

У цей момент ключові функції, такі як центральний замок, бере на себе допоміжний 12-вольтовий акумулятор. Однак його ресурс також обмежений. Якщо і він розрядиться, автомобіль стане повністю нерухомим і не реагуватиме на жодні дії. «Оживити» його простим підключенням до зарядного пристрою вже не вийде.

Глибокий розряд є шкідливим для літій-іонних батарей на хімічному рівні. Наукові дослідження, опубліковані в авторитетних журналах, таких як Nature, підтверджують, що надмірний розряд призводить до деградації ємності, пошкодження внутрішніх компонентів та підвищує ризик внутрішнього короткого замикання. Це незворотні процеси, які скорочують загальний термін служби батареї.

Якщо автомобіль повністю розряджений і не реагує, спочатку необхідно «прикурити» допоміжний 12-вольтовий акумулятор від зовнішнього джерела живлення. Лише після того, як бортові системи та сенсорний екран увімкнуться, можна підключати зарядний пристрій для поповнення основної батареї. Важливо знати, що пошкодження 12-вольтового акумулятора, спричинене повною розрядкою, не покривається гарантією Tesla.

Тести показують, що навіть після того, як бортовий комп’ютер показує 0% заряду, автомобіль може проїхати ще невелику, але непередбачувану відстань (в одному з тестів це було близько 24 км). Однак експерти та сама Tesla застерігають: ніколи не варто покладатися на цей резерв. Його використання завдає додаткової шкоди батареї, а його розмір не є гарантованим.

Найкраща стратегія — завжди планувати свої поїздки з запасом заряду. Якщо ж ви все ж таки опинилися в ситуації, коли заряд добігає кінця, найбезпечнішим рішенням буде зупинитися та викликати евакуатор до найближчої зарядної станції. Це допоможе уникнути потенційного пошкодження батареї та дорогого ремонту.

Читайте також, як уникнути штрафу за непристебнутий пасок безпеки.

Exit mobile version