Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Що таке електроліз і як він руйнує авто зсередини
    Поради водіям

    Що таке електроліз і як він руйнує авто зсередини

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко28 Червня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Фото: Zakaria Issaad

    Система охолодження вашого автомобіля має одне ключове завдання — не дати двигуну перетворитися на розпечену металеву брилу. Але навіть зі свіжим антифризом та новим радіатором існує процес, здатний роз’їдати систему зсередини. Ви не помітите його, доки не стане занадто пізно. Йдеться про електроліз — підступне явище, яке атакує систему охолодження, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Електроліз у радіаторі виникає, коли блукаючі електричні струми проходять через охолоджувальну рідину, перетворюючи її на слабку подобу акумулятора. Ця електрика шукає металеві компоненти для заземлення, якими в підкапотному просторі стають радіатор, радіатор пічки та інші металеві елементи системи. З часом це призводить до внутрішньої корозії, мікроскопічних протікань, зниження ефективності охолодження, перегріву та, зрештою, до повного виходу системи з ладу.

    Сучасні автомобілі особливо вразливі до цього явища через широке використання легких металів, пластикових бачків радіаторів без заземлення та величезну кількість електронних систем під капотом.

    Як виявити ворога? Перший крок до діагностики — озброїтися цифровим вольтметром. При вимкненому двигуні занурте позитивний щуп у охолоджувальну рідину (не торкаючись металу), а негативний під’єднайте до мінусової клеми акумулятора. Якщо на екрані ви бачите показник понад 0,3 вольта — вітаємо, ваша система охолодження стала частиною електричного кола, для якого вона не призначена.

    Пошкодження від електролізу не проявляються миттєво, як перегорілий запобіжник. Це повільний та руйнівний процес. У радіаторах з’являються внутрішні протікання, на трубках утворюється осад, а шланги деградують. Коли ви помітите, що стрілка температури повзе вгору, шкоди вже завдано.

    Причиною появи блукаючих струмів можуть бути несправні точки заземлення, неправильно встановлені електричні компоненти та, по суті, будь-яка електроніка, що потребує заземлення. Додайте до цього старий або забруднений антифриз, що створює хімічний дисбаланс, і ви отримаєте ідеальний шторм. З часом охолоджувальна рідина втрачає свої антикорозійні присадки та стає кращим провідником струму.

    Щоб зупинити електроліз, перш ніж він спустошить ваш гаманець, запустіть двигун, вимкніть усі електричні прилади (фари, магнітолу, кондиціонер) і знову перевірте напругу вольтметром. Зробіть базовий замір, потім підніміть оберти до 2000 об/хв і перевірте ще раз. Якщо показники різко зростають при ввімкненні якогось приладу, ви, ймовірно, знайшли винуватця, який потребує належного заземлення. Також переконайтеся, що клеми акумулятора чисті та без корозії.

    Завжди використовуйте якісний антифриз, рекомендований виробником. Змішування різних марок або доливання звичайної води з-під крана розбавляє інгібітори корозії. Для розведення концентрату використовуйте виключно дистильовану воду. Якщо ви вже помітили ознаки електролізу — чорні смуги та отвори на радіаторі, таємниче зникнення антифризу або осад — негайно промийте систему, перевірте заземлення та герметичність під тиском.

    Ігнорування цієї проблеми загрожує заміною радіатора, радіатора пічки і навіть пошкодженням водяної помпи чи головки блоку циліндрів. Це повільне руйнування, яке закінчується великим рахунком за ремонт. Ваше авто не вибухне, але може просто згнити зсередини. А це, погодьтеся, навіть гірше.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    антифриз блукаючі струми діагностика вольтметром електроліз корозія радіатора система охолодження мотора

    Читайте також

    Що станеться, якщо у вихлопну трубу залити воду

    29 Червня, 2025

    Що буде, якщо у бензиновий автомобіль випадково залити дизель

    28 Червня, 2025

    Авто в +35°C: що потрібно знати кожному водієві

    28 Червня, 2025

    НОВЕ

    Секрет Dodge Charger: чому легендарний маслкар залишився без “механіки”

    29 Червня, 2025

    Що станеться, якщо у вихлопну трубу залити воду

    29 Червня, 2025

    Що буде, якщо у бензиновий автомобіль випадково залити дизель

    28 Червня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.