Перегрів двигуна є однією з найсерйозніших технічних проблем, що може спіткати водія в дорозі, особливо у літню спеку. Ігнорування перших ознак може призвести до катастрофічних наслідків, включаючи деформацію головки блоку циліндрів та капітальний ремонт силового агрегату. Щоб уникнути значних фінансових витрат та стресу, важливо чітко знати алгоритм дій при підвищенні температури мотора, інформує Автопілот з посиланням на UaMotors.

Перший і найважливіший індикатор проблеми — стрілка температури охолоджувальної рідини на панелі приладів, яка впевнено повзе до червоної зони. Нормальним робочим діапазоном для більшості автомобілів вважається 80-95°C. Щойно ви помітили відхилення від норми, негайно дійте. Перш за все, вимкніть кондиціонер, оскільки його робота створює додаткове навантаження на двигун. Плавно знижуйте швидкість і шукайте безпечне місце для зупинки на узбіччі.

Поки ви шукаєте місце для зупинки, існує один перевірений спосіб трохи знизити температуру. Увімкніть обігрівач салону на максимальну потужність та виставте найвищу швидкість вентилятора. Так, перебувати в салоні стане некомфортно, однак цей крок дозволить відвести частину надлишкового тепла від двигуна. Фактично, радіатор пічки починає працювати як додаткова система охолодження, що може дати вам дорогоцінні хвилини та врятувати мотор.

Якщо ви застрягли у щільному заторі й можливості зупинитися немає, можна вдатися до ще одного тимчасового заходу. Обережно, в нейтральному положенні коробки передач, короткочасно підвищуйте оберти двигуна до 2000-2500 на хвилину. Це змусить помпу активніше циркулювати охолоджувальну рідину по системі, що сприятиме її кращому охолодженню. Однак не варто зловживати цим методом, адже він також створює навантаження.

Після безпечної зупинки автомобіля, відкрийте капот, щоб забезпечити кращий доступ повітря до моторного відсіку. Якщо з-під нього не йде пара, а стрілка температури лише наблизилась до критичної позначки, можна залишити двигун працювати на холостих обертах ще на хвилину-дві. Це дозволить системі охолодження попрацювати і трохи знизити температуру. Якщо ж з-під капота валить пара, негайно глушіть двигун.

Найважливіше правило безпеки: ніколи не відкривайте кришку радіатора або розширювального бачка на гарячому двигуні. Система перебуває під високим тиском, і гарячий антифриз може вирватися назовні, спричинивши сильні опіки. Зачекайте щонайменше 20-30 хвилин, доки мотор не охолоне. Після цього, використовуючи ганчірку, повільно й обережно відкручуйте кришку, щоб поступово стравити залишковий тиск.

Коли двигун охолов, перевірте рівень охолоджувальної рідини у розширювальному бачку. Якщо він низький, це може бути однією з причин перегріву. В ідеалі варто доливати такий самий антифриз, який вже залитий у систему. Якщо його під рукою немає, в якості тимчасового заходу можна використати дистильовану воду, а в крайньому разі — звичайну чисту воду. Проте після цього систему охолодження потрібно буде промити та залити свіжий антифриз.

Огляньте моторний відсік на предмет витоків. Перевірте патрубки, місця їх з’єднань, радіатор та помпу. Можливо, причиною стала тріщина в шлангу або несправність вентилятора охолодження. Якщо ви не бачите явних причин, а перегрів повторюється, найкращим рішенням буде викликати евакуатор. Продовження руху може остаточно “вбити” двигун.

Найкращий спосіб боротьби з перегрівом — це його профілактика. Регулярно перевіряйте рівень та стан охолоджувальної рідини. Хоча б раз на кілька років проводьте професійну чистку радіаторів, оскільки простір між ними з часом забивається брудом та пухом, що суттєво погіршує теплообмін. Своєчасне обслуговування системи охолодження є запорукою довгої та безпроблемної експлуатації вашого автомобіля.

Exit mobile version