Заміна автомобільного акумулятора здається елементарним завданням, яке можна виконати із заплющеними очима, доки не полетять іскри, магнітола не втратить пам’ять, а автомобіль не почне поводитися непередбачувано. Більшість водіїв, які вирішують зробити це самостійно, припускаються однієї простої, але критичної помилки: не знають, яку клему від’єднувати першою. І це не просто дрібниця для автоентузіастів. Неправильний порядок дій може стерти важливі дані з комп’ютера автомобіля, спричинити нестабільну роботу двигуна на холостих обертах, збої в роботі коробки передач або активувати діагностичні перевірки, що неминуче призведе до появи сумнозвісного значка “Check Engine”, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Отже, настав час розкрити головний секрет. Знайдіть чорний дріт, переконайтеся, що на ньому є позначка «—», що означає негативну клему, і саме її слід від’єднувати першою. Але перш ніж почати, вимкніть запалювання, відкладіть ключ убік, відкрийте капот, надягніть захисні рукавички (корозії байдуже, чи це ваш перший досвід) і підготуйте гайковий ключ, зазвичай розміром від 8 до 10 міліметрів. Не хочете знову налаштовувати радіостанції та положення сидіння? Використовуйте спеціальний пристрій для збереження пам’яті. В іншому випадку, готуйтеся згадувати, як налаштовувати годинник, ніби на дворі 1995 рік.

Правило від’єднання спершу чорної негативної клеми має просте фізичне обґрунтування: вона заземлена на весь кузов та шасі автомобіля. Знімаючи її, ви повністю розриваєте електричне коло. Це означає, що якщо ваш ключ випадково зісковзне і торкнеться металевої частини кузова під час роботи з червоною (позитивною) клемою, нічого страшного не станеться. Не буде ані феєрверку з іскор, ані ризику спалити дорогу електроніку. Якщо ж почати з позитивної клеми, і ваш інструмент торкнеться будь-якої металевої деталі, вітаємо — ви щойно створили коротке замикання. Результатом можуть стати згорілі запобіжники або, що значно гірше, займання.

Це той випадок, коли йдеться не просто про «найкращу практику», а про базові закони фізики. Електричному струму потрібен шлях для протікання. Від’єднуючи «землю» (негативний дріт, підключений до кузова), ви цей шлях блокуєте. Коли настає час встановлювати новий акумулятор, процес виконується у зворотному порядку: спочатку підключається позитивна клема, а останньою — негативна. Порушення цієї послідовності — це гра в рулетку з чутливою електронікою вашого автомобіля. Це той самий принцип, що й при підключенні пускових дротів: спочатку «плюс», потім «мінус». Помилка може коштувати вам кількох сотень доларів на ремонті.

Думаєте, що зняття спершу червоного (позитивного) кабелю — це дрібниця? Подумайте ще раз. Від’єднання позитивної клеми, коли негативна все ще заземлена, — це практично запрошення на рукостискання з високою напругою. Якщо ваш гайковий ключ у цей момент торкнеться кузова автомобіля, ви можете спровокувати стрибок напруги, здатний вивести з ладу що завгодно: від магнітоли та інформаційно-розважальної системи до головного комп’ютера автомобіля.

Аналогічні правила діють і при встановленні нової батареї: підключаємо спочатку позитивну клему. Якщо ви першою підключите негативну, то в кращому випадку виб’є запобіжник або з’являться іскри, ніби на святкуванні Дня Незалежності. У гіршому — ви ризикуєте підсмажити всю електричну систему вашого авто, а такий ремонт коштуватиме дуже дорого. Перед тим, як закривати капот, завжди перевіряйте клеми на наявність корозії, за потреби очищуйте їх, надійно затягуйте затискачі та двічі перевіряйте з’єднання. Один неправильний рух тут може не просто зіпсувати день, а й зробити його дуже витратним.

Exit mobile version