Кожен водій знає, що сучасні автомобілі оснащені безліччю датчиків та індикаторів, які повідомляють про несправності. Проте один із найдавніших і найнадійніших методів діагностики стану двигуна не вимагає жодного обладнання — достатньо лише поглянути на вихлопну трубу. Колір диму може багато розповісти про «здоров’я» вашого авто, інформує Автопілот.
В ідеалі, при справному та прогрітому двигуні внутрішнього згоряння (ДВЗ), вихлоп практично безбарвний або має ледь помітний сіруватий відтінок. Якщо ж ви помітили зміни, це привід приділити автомобілю більше уваги.
Поява густого білого диму — звичайне явище в холодну погоду під час прогріву двигуна. Це просто випаровується конденсат, що накопичився у вихлопній системі. Приводу для занепокоєння немає, якщо після повного прогріву мотора дим зникає. Однак, якщо білий дим продовжує йти і на гарячому двигуні, це може свідчити про проблеми. Найсерйозніша з них — це потрапляння антифризу в циліндри через пошкоджену прокладку головки блоку циліндрів (ГБЦ). Інколи менш критичною причиною може бути неякісне паливо з великим вмістом води. Щоб це перевірити, загляньте в розширювальний бачок системи охолодження. Якщо рівень антифризу помітно впав, імовірність витоку висока. Інший спосіб — піднести до вихлопної труби білу серветку. Поява на ній кольорових плям підтвердить діагноз, і в такому разі слід негайно звернутися до моториста.
Синій або сизуватий дим — це вірна ознака того, що в камери згоряння потрапляє моторна олива і згоряє разом із паливом. Це завжди звучить страшно і віщує дорогий ремонт, але не варто панікувати завчасно. Хоча основною причиною є знос елементів циліндро-поршневої групи, перед тим, як готуватися до капітального ремонту, варто перевірити дешевші варіанти. Часто проблема криється в маслознімних ковпачках, які з часом втрачають еластичність і починають пропускати масло. Також причиною може бути несправний клапан рециркуляції картерних газів, який створює надлишковий тиск. Якщо заміна цих елементів не допомогла, найімовірніше, двигун потребує серйознішого втручання.
Густий чорний дим вказує на надто збагачену паливну суміш, тобто паливо згорає не повністю. Для дизельних авто короткочасний викид чорного диму може бути нормою під час регенерації сажового фільтра, але постійний дим — це ознака несправності. Серед можливих причин можуть бути забруднений повітряний фільтр, несправність свічок чи котушок запалювання, некоректна робота паливних форсунок або вихід з ладу каталізатора. Діагностику варто починати з найпростішого: перевірки повітряного фільтра і свічок, а вже потім переходити до складніших компонентів.
Вміння розпізнавати ці сигнали дозволить вам вчасно виявити проблему, уникнути серйозних поломок і значно зекономити на ремонті.
Читайте також про найкращий спосіб запобігти крадіжці автомобіля.