Одним з головних побоювань, що стримує багатьох водіїв від переходу на електромобілі, є невпевненість у довговічності та надійності акумулятора. Однак нове масштабне дослідження компанії Geotab доводить, що ці страхи значною мірою є перебільшеними, а сучасні батареї здатні служити довше, ніж середньостатистичний автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння, інформує Автопілот з посиланням на InsideEVs.
Проаналізувавши дані понад 10 тисяч електрокарів, експерти дійшли висновку, що в середньому батарея втрачає лише близько 1,8% своєї ємності на рік. Це означає, що навіть через 20 років експлуатації акумулятор збереже приблизно 64% початкового запасу ходу. Такої ємності цілком достатньо для щоденних поїздок містом чи коротких подорожей. Більше того, ризик раптового виходу батареї з ладу є мінімальним: статистика показує, що серйозні поломки трапляються менш ніж у 0,5% акумуляторів, виготовлених за останнє десятиліття.
Процес старіння батареї не є лінійним. Найбільш помітна деградація відбувається в перші кілька років експлуатації, після чого цей процес значно уповільнюється і стає більш стабільним. Важливо розуміти, що акумулятор втрачає свої властивості навіть тоді, коли автомобіль не використовується. Подібно до того, як у бензинових авто з часом зношуються гумові прокладки чи шланги, в електричній батареї відбуваються повільні хімічні процеси, що призводять до природного старіння.
Щоб максимально подовжити термін служби акумулятора, варто дотримуватися кількох простих правил. По-перше, високі температури є головним ворогом літій-іонних елементів. Тому в спекотну погоду електромобіль краще паркувати в тіні, особливо під час зарядки. Хоча сучасні моделі оснащені ефективними системами охолодження, це допоможе зменшити навантаження на батарею.
По-друге, важливу роль відіграє правильний підхід до заряджання. Для найпоширеніших типів акумуляторів (NMC та NCM) оптимальним є підтримання рівня заряду в межах від 20% до 80%. Таке «розумне» використання дозволяє значно зменшити знос елементів. Для LFP-батарей це обмеження є менш критичним, однак і для них надто часте заряджання до 100% може негативно вплинути на довгостроковий ресурс.
Таким чином, сучасні дослідження доводять, що батарея електромобіля — це надійний та довговічний компонент. Правильна експлуатація та дотримання простих порад дозволяють зберегти її ефективність на багато років, роблячи володіння електрокаром передбачуваним та впевненим вибором.
Читайте також, чому кермо вібрує на високій швидкості.