Фальсифікація показників одометра — одна з найпоширеніших схем шахрайства на ринку вживаних автомобілів, на яку, на жаль, досі потрапляє багато покупців. Якщо ви натрапили на пропозицію з підозріло низьким пробігом, яка здається унікальною знахідкою, існує висока ймовірність, що перед вами авто з великим реальним пробігом, показники якого були штучно занижені, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Одометр фіксує загальну відстань, яку проїхав автомобіль. Втручання в його роботу має на меті маніпуляцію даними для завищення ринкової вартості машини. Може здатися, що з появою цифрових одометрів ця проблема зникла, але це далеко не так. Випадки скручування пробігу почастішали, і це стосується як механічних, так і цифрових пристроїв. Часто шахраї «зрізають» десятки тисяч кілометрів. Наприклад, ви можете купувати автомобіль з пробігом 65 000 км, тоді як насправді він проїхав понад 130 000 км.
Наслідки такої покупки можуть бути серйозними. Покупець не тільки переплачує за автомобіль, ринкова вартість якого значно нижча, але й згодом стикається з несподіваними та дорогими ремонтами, пов’язаними з природним зносом деталей через значний пробіг. Існують способи виявити цей обман. Найпоширеніші — це порівняння загального стану автомобіля із заявленим пробігом та ретельна перевірка сервісної історії на предмет розбіжностей у кілометражі.
Якщо пропозиція здається надто гарною, щоб бути правдою, швидше за все, так воно і є. Перш ніж укладати угоду, проведіть ретельний огляд автомобіля на наявність ознак зносу, які не відповідають заявленому пробігу. Зверніть увагу на часто використовувані елементи: кермо, педалі газу та гальма, сидіння. Блискуче, відполіроване долонями кермо, стерті накладки на педалях або просаджене сидіння водія свідчать про те, що за кермом провели набагато більше часу, ніж показує одометр.
Оцініть стан шин та гальм. Зазвичай шини служать від 50 000 до 130 000 км, залежно від виробника та моделі. Якщо на автомобілі з пробігом 40 000 км стоять нові шини, варто поцікавитися причиною заміни. Визначити вік шин можна за ідентифікаційним номером DOT на боковині, де останні чотири цифри вказують на тиждень і рік виробництва. В ідеалі, на такому авто мають стояти ще заводські шини.
Те ж саме стосується гальмівної системи. Гальмівні колодки зазвичай витримують від 50 000 до 60 000 км пробігу. Заміна гальм на автомобілі з низьким пробігом має викликати підозри. Це складно визначити без сервісної книжки або огляду механіком, який зможе оцінити стан колодок.

Перевірте повну сервісну історію автомобіля, шукаючи розбіжності в кілометражі. Раптове зменшення показників або невідповідності можуть свідчити про втручання. Якщо продавець не може надати документи, спробуйте звернутися до дилерського центру або СТО, де, за його словами, обслуговувалась машина. Також можна перевірити історію володіння автомобілем через спеціалізовані бази даних. Відсутність будь-яких записів — це тривожний сигнал. Однак пам’ятайте, що сервісну історію також можна підробити.
Шукайте сліди втручання на самій панелі приладів. Подряпини на склі або навколо гвинтів можуть означати, що її знімали для маніпуляцій з одометром. Якщо одометр механічний, придивіться, чи ідеально вирівняні цифри. Будь-який зазор або зміщення — ознака втручання. З цифровими одометрами візуально виявити обман складніше, оскільки вони не мають рухомих частин.
Для сучасних автомобілів з цифровими дисплеями найкращим рішенням буде сканування електронного блоку управління (ECU) у надійній майстерні. Пробіг зберігається в кількох модулях пам’яті, тому сканування може виявити розбіжність між даними в ECU та тим, що показує панель приладів. Така діагностика може коштувати від 1000 до 4000 гривень, але це виправдана інвестиція, якщо ви плануєте придбати дорогий автомобіль.