Сонячна погода та безхмарне небо створюють ідеальну атмосферу для відпочинку, але для водіїв вони приховують низку небезпек. Висока температура повітря впливає не лише на самопочуття людини за кермом, знижуючи концентрацію, але й суттєво змінює поведінку самого автомобіля. Багато хто не усвідомлює, що спека може стати причиною серйозних технічних проблем, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.
Одним із найпоширеніших наслідків спеки є зниження ефективності гальмівної системи. Під час інтенсивного гальмування, наприклад, на гірських дорогах або в міських заторах, гальмівні механізми сильно нагріваються. Якщо до цього додати високу температуру навколишнього середовища, гальмівна рідина може закипіти. Цей процес призводить до утворення парових пробок у системі, що робить педаль гальма «м’якою» та значно збільшує гальмівний шлях. У критичній ситуації це може призвести до повної відмови гальм.
Не менш вразливими до спеки є автомобільні шини. Розпечений асфальт може нагріватися до 60-70 градусів за Цельсієм, що передається безпосередньо покришкам. Під впливом тепла тиск повітря всередині шини зростає. Якщо він і до того був на верхній межі норми або вищим, ризик розриву шини під час руху суттєво збільшується. Особливо небезпечно це на високих швидкостях, оскільки раптова втрата тиску в одному з коліс може призвести до втрати керованості.
Спекотна погода також впливає на продуктивність двигуна. Гаряче повітря має меншу щільність, а отже, містить менше кисню в тому самому об’ємі. Для процесу згоряння палива потрібен кисень, і його нестача призводить до невеликого, але відчутного падіння потужності. Водій може помітити, що автомобіль став менш динамічним, повільніше реагує на натискання педалі газу, а розгін вимагає більше часу. Це особливо помітно на автомобілях з атмосферними двигунами невеликого об’єму.
Система охолодження двигуна влітку працює на межі своїх можливостей. Її завдання — підтримувати оптимальну робочу температуру мотора, але коли за бортом +35°C, робити це значно складніше. Будь-які незначні несправності, як-от забруднений радіатор, старий антифриз або несправний термостат, можуть призвести до перегріву двигуна. Наслідки перегріву можуть бути катастрофічними та вимагати дорогого ремонту.
Навіть робота кондиціонера створює додаткове навантаження. Компресор кондиціонера приводиться в дію ременем від двигуна, забираючи частину його потужності. У спеку система працює майже безперервно, що не тільки збільшує витрату палива, але й створює додаткове теплове навантаження в підкапотному просторі, ускладнюючи роботу системи охолодження.
Таким чином, літня експлуатація автомобіля вимагає від водія підвищеної уваги до технічного стану транспортного засобу. Своєчасна перевірка рівня рідин, тиску в шинах та стану системи охолодження допоможе уникнути неприємних сюрпризів на дорозі та зробить поїздки в спекотну погоду безпечнішими.