Часто водії, почувши стукіт у підвісці під час руху нерівностями, відразу починають підозрювати, що проблема криється в амортизаторах. Хоча несправні стійки дійсно можуть видавати характерні звуки, особливо коли втрачають рідину або їхні внутрішні деталі зношуються, поспішати із заміною амортизаторів не варто. Існує чимало інших елементів підвіски, які зношуються значно частіше і при цьому створюють дуже схожі шуми, розповідає Автопілот.
Серед найпоширеніших винуватців, що викликають стукіт, варто відзначити кульові опори. Ці ключові деталі сполучають важелі підвіски з маточиною колеса. Коли вони сильно зношуються, з’являється люфт, який і спричиняє характерний глухий або навіть металевий стукіт. Особливо помітним цей звук стає під час проїзду нерівностей або при повороті керма на місці.

Ще одним частим джерелом проблем є сайлентблоки важелів. Ці гумометалеві втулки відповідають за гасіння вібрацій і забезпечують рухливе з’єднання. З часом гума руйнується під впливом навантажень, дорожнього бруду та перепадів температур. Вона може потріскатися, порватися або просто кришитися. Втративши свою еластичність, сайлентблок перестає ефективно гасити удари, що призводить до стукоту або скрипу під час роботи підвіски.
Не варто також забувати про опорні підшипники передніх стійок. Вони розташовані зверху, під капотом, і приймають на себе вагу кузова при повороті коліс. Зношування або руйнування цих підшипників викликає виразний стукіт у районі верхніх чашок амортизаторів. Цей звук особливо добре чутно при повороті керма на місці або на низькій швидкості, а також при наїзді на невеликі перешкоди однією стороною автомобіля.
Перш ніж бігти за новими амортизаторами, важливо провести просту діагностику. Найкраще вивісити колесо за допомогою домкрата. Потім, використовуючи монтажку або міцний лом, обережно спробуйте похитати важелі в місцях кріплення кульових опор і сайлентблоків. Наявність люфту вкаже на проблемний вузол. Обов’язково візуально огляньте гумові елементи сайлентблоків та пильовики кульових опор на предмет розривів і тріщин. Щоб перевірити опорний підшипник, спробуйте похитати стійку рукою або послухайте стукіт, коли помічник повертатиме кермо. Своєчасне виявлення справжньої причини стуку допоможе вам заощадити значні кошти, уникнувши непотрібної заміни справних амортизаторів. Крім того, це гарантує вашу безпеку, адже несправна кульова опора або зруйнований сайлентблок можуть призвести до втрати керування автомобілем.
Раніше Автопілот розповів, кому з водіїв необхідно терміново оновити права: є лише 10 днів.