В Україні планують значно посилити контроль за водіями, які порушують громадський спокій надто гучним звуком двигуна та небезпечними маневрами, зокрема дрифтом, у населених пунктах. Ця ініціатива, яку активно просуває керівництво Київської міської військової адміністрації (КМВА), є відповіддю на численні скарги громадян та резонансні інциденти, інформує Автопілот з посиланням на UAMotors.
Приводом для посилення уваги до проблеми стали, зокрема, випадки дрифту автомобілів у центрі Києва, що відбулися під час Дня жалоби 18 червня 2025 року. У відповідь на це КМВА вже звернулася до Патрульної поліції з проханням приділяти особливу увагу водіям, які використовують автомобілі з несанкціонованими змінами у вихлопній системі, такими як «прямоточні глушники» чи «спортивні системи».
Проблема не обмежується лише шумом. Як зазначають автори відповідного законопроєкту, що розглядається у Верховній Раді, в умовах воєнного стану гучний звук таких автомобілів може нагадувати звук ворожих безпілотників, що відволікає сили протиповітряної оборони та створює додаткову напругу в суспільстві.
Наразі для боротьби з цим явищем розробляються комплексні заходи. По-перше, планується посилення поліцейського контролю на дорогах. По-друге, готуються зміни на законодавчому рівні. У Верховній Раді ще з 2023 року зареєстровано законопроєкт № 9564, який пропонує встановити сувору адміністративну відповідальність за такі порушення під час дії воєнного стану.
Згідно з цим проєктом, за керування автомобілем із гучним вихлопом у населеному пункті пропонується запровадити штраф у розмірі 17 000 гривень. У разі повторного порушення протягом року сума штрафу збільшиться до 34 000 гривень, а водія можуть додатково позбавити права керування транспортними засобами на строк до шести місяців. Наразі законопроєкт перебуває на розгляді в профільному парламентському комітеті.
Таким чином, водіям, які практикують дрифт у містах або використовують модифіковані вихлопні системи, варто очікувати на посилену увагу з боку правоохоронців уже найближчим часом, не чекаючи на ухвалення нового закону.
Читайте також, як вберегти автомобіль від граду, якщо немає гаража.