У сучасному світі, де практично кожен аспект людської діяльності регулюється правилами та нормами, концепція необмеженої швидкості на дорогах загального користування виглядає майже архаїчним реліктом. Глобальна тенденція спрямована на посилення контролю задля підвищення безпеки та зменшення впливу на довкілля, що робить існування зон, вільних від швидкісних обмежень, абсолютним винятком. На сьогодні у світі залишилося лише два місця, де водії теоретично можуть випробовувати максимальні можливості своїх автомобілів без формального порушення закону. Про це пише Автопілот.

Першим і найвідомішим з них є німецька система автобанів. Однак, всупереч поширеному міфу, ця свобода не є абсолютною і не поширюється на всю мережу; близько третини автобанів мають постійні або тимчасові обмеження. На решті ділянок існує лише “рекомендована” швидкість у 130 кілометрів на годину. Перевищення цієї рекомендації саме по собі не є порушенням, але може вплинути на визначення відповідальності у разі ДТП. Ця німецька особливість, що підтримується потужним автомобільним лобі та культурною гордістю за інженерну досконалість, перебуває під постійним тиском політичних дебатів щодо її доцільності в епоху боротьби зі зміною клімату.

Другим, і значно менш відомим, анклавом швидкісної свободи є Острів Мен, самоврядна територія під короною Великої Британії, розташована в Ірландському морі. Це місце, всесвітньо відоме завдяки екстремальним та небезпечним мотоциклетним перегонам “Tourist Trophy” (TT), не має загальнонаціонального обмеження швидкості на своїх численних сільських дорогах. Важливо зазначити, що в межах міст та житлових зон діють суворі обмеження, але за їх межами водії вільні обирати швидкість на власний розсуд. Ця політика глибоко вкорінена в місцевій культурі, орієнтованій на автоспорт, і населення острова в минулому рішуче відкидало спроби запровадити загальнонаціональний ліміт. Таким чином, ці два унікальні регіони – промислово розвинені ділянки автобанів у Німеччині та звивисті сільські дороги Острова Мен – залишаються останніми бастіонами епохи, коли швидкість на дорозі обмежувалася лише можливостями автомобіля та майстерністю водія, а не законодавчими приписами.

Читайте також: 6 автомобілів, які випускаються найдовше в історії

Exit mobile version