Хоча червоний сигнал світлофора зазвичай є беззаперечним наказом зупинитися, існують певні ситуації, коли водії в Україні можуть проїхати на нього, не порушуючи Правил дорожнього руху. Проте, важливо розуміти, що такі випадки є винятковими і вимагають особливої обережності.

Безпека понад усе: жовтий сигнал та слизька дорога

Один з таких випадків описаний у пункті 8.11 ПДР. Якщо водій бачить жовтий сигнал світлофора, але не може безпечно зупинитися, він має право продовжити рух. Це особливо актуально взимку, коли гальмівний шлях на снігу або льоду значно збільшується, і різке гальмування може призвести до заносу та аварії.

Спецтранспорт на службі

Ще один виняток стосується спецтранспорту з увімкненими проблисковими маячками синього або червоного кольору та спеціальним звуковим сигналом. Водії таких машин, які виконують невідкладне службове завдання, можуть відступати від вимог деяких розділів ПДР, включаючи проїзд на заборонений сигнал світлофора. Однак, вони зобов’язані забезпечувати безпеку дорожнього руху.

Регулювальник – головний на дорозі

Нарешті, важливо пам’ятати, що сигнали регулювальника мають пріоритет над сигналами світлофора. Якщо регулювальник дозволяє рух, водій повинен його виконати, навіть якщо світлофор показує червоний сигнал.

Сигнали регулювальника мають пріоритет над сигналами світлофора

Не зловживайте винятками

Незважаючи на існування цих винятків, важливо пам’ятати, що проїзд на червоний сигнал світлофора є серйозним порушенням, яке може призвести до небезпечних ситуацій на дорозі. Тому водії повинні завжди бути уважними та обережними, а також використовувати право проїзду на заборонений сигнал лише у виняткових випадках, коли це дійсно необхідно для забезпечення безпеки.

Пам’ятайте, що безпека на дорозі – це відповідальність кожного водія. Будьте уважні та дотримуйтесь правил дорожнього руху, щоб уникнути нещасних випадків та штрафів.

Читайте також: Чому в Японії немає традиційних зелених сигналів на світлофорах

Exit mobile version