Автомобільна подорож Європою дарує неймовірне відчуття свободи та можливість досліджувати одразу кілька країн у власному темпі. Проте багато українських водіїв помилково вважають, що правила дорожнього руху на континенті є універсальними. Насправді, ця хибна думка може призвести до колосальних штрафів, що сягають тисяч євро, інформує Автопілот з посиланням на Express.co.uk.
Хоча Європейський Союз прагне до гармонізації законодавства, між країнами-членами все ще існують суттєві відмінності, які можуть застати туриста зненацька. Однією з найпоширеніших пасток є так звані екологічні зони (Low Emission Zones), створені для обмеження в’їзду до великих міст транспортних засобів, що забруднюють повітря. Мета таких зон — покращити якість повітря та життя в центрах міст, дозволяючи проїзд лише автомобілям, які відповідають певним екологічним стандартам.
Екологічні зони вже активно діють у Німеччині, Австрії, Франції, Бельгії та інших країнах, і їхня кількість постійно зростає. Наприклад, у Франції діє система Crit’Air, яка вимагає наявності на лобовому склі спеціальної наліпки певного кольору, що відповідає класу викидів вашого автомобіля. У Німеччині для в’їзду в центри більшості міст потрібна зелена наліпка Umweltplakette. Без відповідного дозволу ваша поїздка може раптово обірватися перед в’їздом до бажаної локації.
Ігнорування цих вимог — надзвичайно дорога помилка. Залежно від країни, штраф за відсутність екологічної наліпки може сягати шокуючих €2180 як для легкових, так і для вантажних автомобілів. Важливо розуміти, що придбати такий стікер потрібно заздалегідь, оскільки його доставка може зайняти певний час. Всю необхідну інформацію та можливість замовлення можна знайти, відвідавши спеціалізований вебсайт з екологічних значків, що допоможе уникнути проблем під час подорожі.
Італія пішла ще далі, запровадивши зони обмеженого руху, відомі як ZTL (Zona Traffico Limitato). На відміну від екологічних зон, їхня мета — не контроль викидів, а повне обмеження доступу до історичних центрів міст для нерезидентів у певні години. Такі зони є в Римі, Флоренції, Мілані, Пізі та багатьох інших містах, і вони часто погано позначені для іноземних туристів.
Потрапивши в зону ZTL без відповідного дозволу, ви гарантовано отримаєте штраф. Камери фіксують номерний знак, і повідомлення про порушення надходить поштою через кілька тижнів або навіть місяців після повернення з відпустки. Розмір штрафу за таке порушення коливається від €80 до €300 за кожен проїзд. Це означає, що кількаразовий в’їзд та виїзд із зони протягом дня може вилитися у значну суму.
Ще один несподіваний спосіб отримати штраф — неправильне використання освітлювальних приладів. У низці європейських країн, включаючи Данію, Швецію, Норвегію, а також у країнах Східної Європи, вимагається увімкнення ближнього світла фар або денних ходових вогнів навіть у світлий час доби. Недотримання цього простого правила може коштувати до €200.
«Щороку тисячі водіїв потрапляють у халепу через правила, про існування яких вони просто не знали. Те, що є абсолютно законним в одній країні, може призвести до значного штрафу всього за кілька кілометрів за кордоном», — пояснює Казімірас Урбонас, менеджер з якості постачальників в компанії Ovoko. Він радить перед будь-якою поїздкою ретельно вивчати локальні вимоги кожної країни транзиту та призначення, щоб приємні враження від подорожі не були затьмарені непередбаченими фінансовими втратами.