Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям
    Поради водіям

    В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко20 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Art Markiv / Unsplash

    В Україні триває процес модернізації системи отримання водійських посвідчень, який покликаний зробити процедуру більш прозорою та об’єктивною. Нещодавно були затверджені значні зміни, що стосуються як технічного контролю під час іспитів, так і регламенту їх перескладання. Ці нововведення спрямовані на підвищення якості підготовки майбутніх водіїв та мінімізацію корупційних ризиків, інформує Автопілот з посиланням на mauto.com.ua.

    Ключовим елементом реформи стає запровадження обов’язкової відеофіксації всього процесу складання практичного іспиту. Відтепер кожен екзаменаційний автомобіль буде обладнаний системою технічного контролю. Головна мета такого кроку — забезпечення незаперечної доказової бази. У разі виникнення спірних ситуацій або подання апеляції як з боку кандидата у водії, так і з боку екзаменатора, відеозапис стане об’єктивним свідком того, що відбувалося в салоні та на дорозі.

    Нові правила чітко регламентують кількість та розташування камер залежно від категорії транспортного засобу. Для найпопулярнішої категорії «В» (легкові автомобілі) передбачено встановлення щонайменше чотирьох стаціонарних технічних засобів. Вони фіксуватимуть дорожню обстановку спереду та позаду автомобіля, записуватимуть дії водія, зокрема його руки на кермі та ноги на педалях, а також фіксуватимуть обличчя кандидата та екзаменатора. Це створює повну картину процесу складання іспиту.

    Для транспортних засобів інших категорій, таких як «С», «С1», «D», «D1», а також для составів транспортних засобів з причепами («ВЕ», «СЕ», «С1Е», «DЕ», «D1Е»), вимога дещо інша. У таких автомобілях має бути розміщено не менше трьох пристроїв відеофіксації. Вони можуть бути як стаціонарно вмонтованими, так і закріпленими на переносних конструкціях, що враховує специфіку габаритного транспорту. Схема їхнього розташування детально прописана у новому додатку до Інструкції № 408, щоб забезпечити максимальне покриття всіх важливих зон.

    Ще одне важливе нововведення стосується інтервалів між спробами складання практичного іспиту. Раніше кандидат, який не склав іспит з першого разу, міг спробувати свої сили знову через відносно короткий проміжок часу. Тепер цей термін було збільшено. Таке рішення має на меті стимулювати майбутніх водіїв до більш ретельної підготовки. Замість поспішних спроб перескласти іспит, кандидат отримує достатньо часу для проведення додаткових занять з інструктором, аналізу помилок та вдосконалення своїх навичок.

    Хоча на перший погляд посилення контролю та збільшення термінів очікування можуть здатися ускладненням, у довгостроковій перспективі ці заходи мають позитивно вплинути на безпеку дорожнього руху. Прозорість іспитів захищає права сумлінних кандидатів, унеможливлюючи суб’єктивну або упереджену оцінку їхніх дій. Водночас вимога до більш якісної підготовки перед повторною спробою гарантує, що на дороги виїжджатимуть лише ті водії, які дійсно засвоїли необхідні знання та навички. Таким чином, система не просто видає посвідчення, а формує відповідальних учасників дорожнього руху.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    відеофіксація іспитів зміни для водіїв іспит на права посвідчення водія практичний іспит сервісні центри МВС

    Читайте також

    Водіям пояснили, що означає поява піни або бульбашок на масляному щупі

    20 Липня, 2025

    Науковці пояснили, чому електромобілі викликають нудоту

    20 Липня, 2025

    Чи справді автомийка самообслуговування така ефективна, як здається

    20 Липня, 2025

    НОВЕ

    Названо 4 найнадійніші авто, які майже не ламаються

    20 Липня, 2025

    В Україні змінюються правила складання водійських іспитів: що потрібно знати майбутнім водіям

    20 Липня, 2025

    Водіям пояснили, що означає поява піни або бульбашок на масляному щупі

    20 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.