Кожен водій знає, що автомобіль стає майже членом родини. Але чи завжди ми використовуємо всі можливості, щоб зробити його експлуатацію простішою та економнішою? Існують хитрощі, відомі лише професіоналам, які допоможуть заощадити час, гроші та нерви. Про них розповідають експерти автомобільного порталу Автопілот.
Почнімо з базового – перевірки рівня оливи. Багато хто робить це неправильно, що може призвести до неточних результатів. Щоб отримати коректні дані, двигун має попрацювати на холостих обертах 1-2 хвилини, а потім охолонути протягом 5-7 хвилин. Це дасть змогу маслу стекти в піддон. Важливо пам’ятати: як нестача, так і надлишок оливи шкідливі для двигуна.
Зимова експлуатація також має свої секрети. Якщо двірники примерзли до скла, не лийте на них окріп і не намагайтеся відірвати силою. Увімкніть пічку на максимальний обдув лобового скла, і за 10-15 хвилин обережно звільніть гумову частину двірника. Щоб запобігти примерзанню, на ніч під двірники можна підкласти смужки пористої гуми або навіть звичайні пакети.
Заощадити можна і на мийці. Наприклад, полірування фар часто є непотрібною послугою. Повернути прозорість помутнілим фарам можна самостійно, використовуючи пасту для чищення склокераміки або навіть зубну пасту. Нанесіть її на м’яку тканину, потріть фару круговими рухами, змийте водою та висушіть.

Боротися з неприємними запахами в салоні ефективніше не автохімією, а звичайною харчовою содою. Розсипте її тонким шаром на килимки та сидіння, залиште на ніч, а вранці пропилососьте. Сода поглине запахи, а не замаскує їх. Якщо ж запах вогкості не зникає, перевірте салонний фільтр. Його заміна зазвичай нескладна і займає близько 10 хвилин.
Стан повітряного фільтра двигуна залежить від умов експлуатації, тому не варто змінювати його лише за регламентом. Фільтр можна обережно витрусити від великого пилу, постукавши ним об тверду поверхню, а потім продути компресором або пилососом. Це дозволить продовжити термін його служби.
Щодо безпеки: щоб уникнути засліплення фарами зустрічних машин вночі, не дивіться прямо на них. Спробуйте змістити погляд вправо, орієнтуючись на розмітку або узбіччя.
Уникнути примерзання дверей взимку допоможе обробка гумових ущільнювачів силіконовим мастилом або вазеліном. Це створить захисний шар і запобіжить проникненню води в щілини.
Дрібні подряпини на кузові можна замаскувати восковим олівцем, підібраним за кольором. А ще є бюджетний варіант – лак для нігтів. Важливо підібрати відповідний відтінок, наносити лак тонким шаром і акуратно видаляти надлишки.
І наостанок, порада для тих, хто часто подорожує на автомобілі: якщо сів акумулятор, а “прикурити” немає можливості, спробуйте завести машину з буксира. Вижміть зчеплення, увімкніть другу або третю передачу, розженіть автомобіль до 10-15 км/год, а потім плавно відпустіть зчеплення. Цей метод не підходить для автомобілів з автоматичною коробкою передач.
Такі прості хитрощі можуть значно полегшити життя водія та допомогти заощадити.
Раніше Автопілот пояснив, чому не можна тримати руки на кермі «на 10 і 2».