Гальмівна система — один із головних елементів безпеки автомобіля. Та водієві важливо знати: є ситуації, коли натискання на педаль гальма може не лише не допомогти, а й суттєво ускладнити ситуацію або призвести до поломки, пише Автопілот з посиланням на UAMotors. У яких саме випадках варто утриматися від гальмування — розповідаємо далі.
Під час ремонту гальмівної системи
Навіть якщо авто стоїть на місці, натискати гальмо під час заміни колодок або техобслуговування гальмівних циліндрів суворо не рекомендується. Це може призвести до виходу поршнів за межі робочого ходу й витоку гальмівної рідини. У результаті доведеться ремонтувати не лише колодки, а всю систему.
Якщо загорівся значок ABS
Багато водіїв ігнорують сигнали на панелі приладів. Якщо світиться індикатор ABS, можливо, проблема лише в забрудненні датчика. Проте в разі екстреного гальмування система може не спрацювати — і колеса заблокуються. Це особливо небезпечно на слизькій дорозі або під час маневру.
При проколі переднього колеса
Якщо автомобіль різко «тягне» вбік, не варто панікувати й тиснути на гальма. Найчастіше така ситуація виникає при раптовому проколі шини. Різке гальмування в цей момент може призвести до втрати керованості. Натомість варто міцно тримати кермо, зменшити швидкість двигуном і поступово з’їхати на узбіччя.
При потраплянні вологи на гальмівні елементи
Після миття авто або руху в дощ можлива тимчасова втрата ефективності гальм через потрапляння води на колодки. У таких випадках різке натискання на гальма може спровокувати нерівномірне гальмування або навіть заклинювання. Рекомендується плавно знижувати швидкість, дати гальмам «просохнути» під час руху.
На поворотах або слизькому покритті
Гальмування у повороті — одна з найпоширеніших помилок. При натисканні на гальма на дузі повороту змінюється розподіл навантаження між колесами, що може викликати занос або втрату зчеплення. Правильніше — знижувати швидкість ДО входу в поворот, а в самому повороті працювати лише кермом і, за потреби, зчепленням.
Не кожна ситуація потребує миттєвої реакції у вигляді гальмування. Іноді утримання від натискання на педаль — єдино правильне рішення. Розуміння роботи гальмівної системи й холодний розрахунок у критичний момент — ось що формує справжнього водія.