Багато водіїв роками практикують рух накатом на нейтральній передачі, вважаючи це нешкідливою звичкою, що нібито заощаджує пальне. Однак насправді такий стиль водіння є повільним, але вірним способом пошкодити коробку передач — як автоматичну, так і механічну, інформує Автопілот.

Для автоматичних коробок передач (класичний “автомат”, варіатор або “робот”) головна небезпека криється у масляному голодуванні. Трансмісійна рідина (ATF) циркулює системою під тиском, який створює масляний насос, що працює від двигуна. Коли водій під час руху переводить селектор у положення “N” (нейтраль), зв’язок між двигуном та коробкою розривається. Насос починає приводитися в дію лише від обертання коліс. На високій швидкості тиску може вистачати, але при сповільненні, наприклад, при під’їзді до світлофора або на спуску, тиск мастила критично падає. Внутрішні компоненти АКПП — фрикційні диски, шестерні та підшипники — починають працювати “на суху”, без достатнього змащення та охолодження. Це призводить до їх прискореного зносу, перегріву рідини та, як наслідок, дорогого ремонту.

У випадку з механічною коробкою передач (МКПП) основна загроза виникає для витискного підшипника зчеплення. Проблема з’являється, якщо водій, рухаючись накатом на нейтралі, продовжує тримати педаль зчеплення натиснутою. У цьому режимі витискний підшипник постійно притиснутий до кошика зчеплення і обертається з високою швидкістю, хоча його ресурс розрахований лише на короткочасне натискання під час перемикання передач. Постійне тривале обертання під навантаженням призводить до швидкого перегріву, зносу та виходу підшипника з ладу, що зазвичай означає необхідність заміни всього комплекту зчеплення.

Найбільш безпечним та правильним способом руху на спусках або уповільнення є гальмування двигуном. Для цього потрібно просто залишити коробку на ввімкненій передачі (режим “D” для АКПП або відповідна передача для МКПП) та відпустити педаль газу. В такому режимі двигун буде контролювати швидкість, автоматична коробка отримуватиме правильний тиск мастила, а витискний підшипник у механічній коробці буде перебувати у стані спокою. Відмова від звички їздити “на нейтралці” значно подовжить життя коробці передач вашого автомобіля.

Читайте також, що таке імобілайзер і для чого він потрібен в автомобілі.

Exit mobile version