На тлі постійних дискусій про підвищення штрафів за порушення правил дорожнього руху в Україні, голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко виступив із різкою критикою такого підходу та запропонував альтернативу, запозичену з досвіду одного з найбільших мегаполісів світу — Шанхаю. На його думку, держава має не просто карати водіїв, а створювати умови, за яких порушень і заторів ставатиме менше, інформує Автопілот.
Експерт назвав нинішню українську систему «фіскальною», тобто орієнтованою не на вирішення проблем, а на збір коштів до бюджету. Він наголосив, що такий підхід, за якого водіїв сприймають як «дійних корів», є неефективним і не веде до покращення ситуації на дорогах. Замість того, щоб вкотре збільшувати суми штрафів, влада, на думку Попенка, має застосувати комплексний та системний підхід.
Під час свого візиту до Китаю Олег Попенко вивчив шанхайську модель регулювання трафіку, яку й пропонує як приклад для наслідування. Вона базується на двох ключових та взаємопов’язаних принципах:
- Обмеження в’їзду приватних автомобілів у центральні та перевантажені райони великих міст. Це прямий інструмент боротьби із заторами, що дозволяє розвантажити вулиці та покращити екологічну ситуацію.
- Одночасний потужний розвиток громадського транспорту та супутньої інфраструктури. Обмеження не будуть ефективними, якщо громадянам не запропонувати зручну, швидку та доступну альтернативу. Це означає інвестиції в сучасні автобуси, трамваї, метро, а також створення перехоплюючих паркінгів на в’їздах до міста.
Таким чином, суть пропозиції полягає у зміні самої філософії регулювання. Замість того, щоб карати людей за те, що вони змушені користуватися приватними авто через відсутність альтернатив, держава має створити такі умови, за яких поїздка на громадському транспорті стане швидшою, дешевшою та зручнішою, ніж на власній машині.
На думку Попенка, лише такий комплексний підхід, що поєднує обмежувальні заходи з розвитком інфраструктури, може по-справжньому вирішити проблему хаотичного трафіку у великих українських містах. Просте ж підвищення штрафів, без створення належних умов, є лише тимчасовим заходом, що викликає роздратування у водіїв, але не усуває першопричину проблем на дорогах.
Читайте також про 5 поширених помилок на автомийці самообслуговування.