Власники автомобілів, яким вже «три-чотири роки», ризикують зіткнутися з серйозною, але непомітною на перший погляд проблемою. Відомий автомеханік Скотті Кілмер попереджає, що одна проста деталь під капотом може стати причиною катастрофічних наслідків, якщо її вчасно не перевірити, інформує Автопілот з посиланням на Express.co.uk.
Мова йде про гумові компоненти. З часом екстремальні температури, вплив хімічних речовин та загальний знос руйнують гуму, з якої виготовлені патрубки, шланги та ущільнювачі. Це може призвести до серйозного пошкодження ключових систем, зокрема паливної магістралі, що створює значні ризики для автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння.
Скотті Кілмер наголошує, що водії, які володіють своїми автівками кілька років і не заглядали під капот з метою перевірки цих елементів, перебувають у групі найбільшого ризику. «Пам’ятайте, що у вашому автомобілі багато гумових деталей, і з часом деякі з них руйнуються і потребують заміни», — пояснює механік.
Його порада проста, але дієва: регулярно оглядайте та перевіряйте гумові елементи на дотик. «Стисніть гумовий патрубок, перевірте, чи є тріщини, і порухайте менші шланги. Якщо вони крихкі, замініть їх, перш ніж вони вийдуть з ладу», — радить Кілмер. Він додає, що якість гуми може відрізнятися: на деяких автомобілях вона довговічніша, тоді як на інших її варто перевіряти кожні три-чотири роки.
Чим загрожує ігнорування цієї проблеми? Тріснута паливна магістраль може призвести до витоку пального, що не тільки веде до його марної витрати, але й створює серйозну небезпеку займання. Як каже Кілмер: «Якщо ваша паливна магістраль трісне і почне протікати, пальне може вилитися на землю, і ви підете додому пішки».
Не менш небезпечним є пошкодження ущільнювальних кілець, відомих як O-ring. Експерти з класичних автомобілів з Hagerty називають їх «ідеальним прикладом того, як гумова деталь вартістю в кілька центів може спричинити механічний хаос на тисячі доларів». Пошкоджене ущільнювальне кільце може призвести до втрати охолоджувальної рідини, перегріву двигуна і навіть тріщин у головці блоку циліндрів.
Фахівці з MotorEasy підтверджують, що термін служби гумових деталей залежить від їхнього розташування. Ті, що не піддаються впливу сонячного світла, як-от патрубки радіатора, можуть прослужити до десяти років. Однак з часом вони неминуче висихають і тріскаються, що є прямим сигналом до заміни.
Вартість заміни, наприклад, паливної магістралі може сягати кількох тисяч гривень залежно від марки та моделі авто. Проте ця сума є незрівнянно меншою за вартість ремонту двигуна після перегріву. Тому проста звичка регулярно перевіряти стан гумових шлангів під капотом може заощадити вам не лише гроші, але й нерви, а також убезпечити від небезпечних ситуацій на дорозі.