Все більше українських водіїв довіряють ремонт та обслуговування своїх автомобілів СТО. На жаль, деякі недобросовісні механіки користуються цим і вдаються до різних афер, щоб “нажитися” на клієнтах. Американський автомеханік Скотті Кілмер з 56-річним досвідом розповів про три найпоширеніші види шахрайства на СТО і дав поради, як їх розпізнати.
1. Оплата за невиконані роботи
Часто механіки стягують гроші за послуги, які насправді не були виконані або були виконані частково. Наприклад, можуть замінити масляний фільтр, але в рахунку вкажуть повну заміну масла.
Порада: Уважно перевіряйте, які роботи були виконані, і не соромтеся задавати питання механікам.
2. “Фіктивний” ремонт
Деякі СТО пропонують клієнтам непотрібні послуги, переконуючи їх у їхній необхідності. Наприклад, можуть запропонувати замінити охолоджувальну рідину або мастило раніше терміну.
Порада: Заздалегідь дізнайтеся, які роботи потрібно проводити з вашим автомобілем і коли. Не піддавайтеся на переконання робити “дуже необхідні” ремонти, які коштують дорого.
3. “Підміна” деталей
Ще одна поширена афера – це заміна нових деталей на старі або вживані. Механіки можуть стверджувати, що встановили нові запчастини, але насправді використають старі.
Порада: Перед відправкою автомобіля на СТО зробіть детальні фотографії всіх частин, які будуть ремонтувати. Якщо ви не довіряєте механікам, можна навіть позначити деталі хрестиком. Після ремонту перевірте, чи залишилися ці позначки.
Загальні рекомендації
- Обирайте перевірені СТО з хорошою репутацією.
- Не бійтеся запитувати механіків про деталі ремонту.
- Уважно читайте договір на надання послуг і зберігайте всі чеки та документи.
- Якщо ви підозрюєте, що вас обманюють, зверніться до іншої майстерні або до органів захисту прав споживачів.
Дотримуючись цих порад, ви зможете захистити себе від шахрайства на СТО і заощадити свої гроші та час.
Читайте також: Механік пояснив, чому категорично не можна глушити двигун відразу після зупинки