На дорогах України, особливо у житлових зонах, поблизу шкіл, пішохідних переходів та на небезпечних ділянках, нерідко можна зустріти штучні нерівності, які водії називають “лежачими поліцейськими”. Їхнє основне призначення – змусити водіїв знизити швидкість і дотримуватися безпечного швидкісного режиму там, де це особливо необхідно. Однак, попри чітку мету встановлення таких перешкод, деякі автомобілісти, прагнучи заощадити час або зменшити дискомфорт від проїзду, намагаються “схитрувати”, застосовуючи різні маневри, які, на жаль, є не тільки неефективними, але й часто небезпечними та шкідливими для автомобіля, інформує Автопілот.
Три головні помилки водіїв
Однією з найпоширеніших і найшкідливіших помилок є спроба проїхати через “лежачого поліцейського” на занадто великій швидкості. Особливо цим грішать початківці або просто необережні водії, вважаючи, що швидке подолання нерівності “проскочить” її, заощадивши час та нерви. Насправді ж, такий “проскок” створює надмірне ударне навантаження на елементи підвіски автомобіля. Постійна дія таких навантажень пришвидшує зношування амортизаторів, сайлентблоків, опор та інших компонентів підвіски, що неминуче призводить до необхідності дорогого ремонту.
Іншою небезпечною та неефективною дією є спроба проїхати “лежачого поліцейського” лише одним колесом, частково виїжджаючи на узбіччя дороги або об’їжджаючи перешкоду збоку. Деякі водії вважають, що таким чином вони зменшують навантаження на підвіску однієї зі сторін автомобіля. Однак, такий маневр є дуже небезпечним, оскільки він несе високий ризик втрати контролю над автомобілем, особливо якщо узбіччя нерівне або м’яке, що може призвести до дорожньо-транспортної пригоди. Крім того, проїзд значної нерівності лише одним колесом створює перекіс кузова та асиметричне навантаження на підвіску, а також може завдати шкоди колісним дискам.
Третьою поширеною помилкою є пізнє гальмування. Це трапляється, коли неуважний водій помічає “лежачого поліцейського” занадто пізно і змушений різко натискати на педаль гальма безпосередньо перед перешкодою або навіть на ній. У такій ситуації автомобіль зазнає значного ударного навантаження, яке за своєю руйнівною дією для підвіски не менш небезпечне, ніж проїзд на великій швидкості. Різке гальмування безпосередньо перед ударом підсилює негативний вплив на елементи підвіски.
Як правильно проїжджати штучні нерівності
Як же правильно проїжджати штучні нерівності, щоб не шкодити автомобілю та залишатися в безпеці? Насправді, правильний метод досить простий і полягає у прогнозуванні та плавності дій. Такі піднесення необхідно помічати заздалегідь. Це дає вам достатньо часу, щоб плавно, без різких рухів, знизити швидкість. Різко гальмувати безпосередньо перед “лежачим поліцейським” не можна. Також не слід різко набирати швидкість після його проїзду. Уникайте різких поворотів керма безпосередньо у момент проїзду через нерівність – автомобіль має рухатись прямолінійно. Найголовніше правило: у момент, коли колеса автомобіля наїжджають на штучну нерівність, швидкість руху не повинна перевищувати 15 кілометрів на годину. Така низька швидкість дозволяє елементам підвіски плавно “обробити” перешкоду, мінімізуючи ударне навантаження та зношування.
Дотримання цих простих правил при проїзді через “лежачі поліцейські” – заздалегідь помічати перешкоду, плавно знижувати швидкість до безпечних 15 км/год, рухатись прямолінійно та уникати різких маневрів – не тільки забезпечує вашу безпеку та комфорт пасажирів, але й значно продовжує термін служби підвіски вашого автомобіля. Це допомагає уникнути передчасного зносу компонентів та, відповідно, дорогого ремонту, що є важливою частиною дбайливого ставлення до свого транспортного засобу для будь-якого українського водія.
Раніше Автопілот назвав копійчаний засіб для захисту кузова від пташиного посліду та пилку