Проблема пального, що псується, може здатися клопотом виключно для власників великих автоколекцій, які змушені постійно обслуговувати свої експонати, щоб уникнути пошкодження двигунів. Однак звичайні водії також стикаються з цим, особливо коли йдеться про сезонну техніку на кшталт газонокосарок або генераторів. Якщо автомобіль простоює місяцями, старий бензин може завдати серйозної шкоди паливній системі, залишаючи липкі відкладення, що блокують магістралі, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Загалом, звичайний бензин без домішок етанолу може зберігатися у баку від трьох до шести місяців. Що стосується популярних сумішей, як-от E10 (10% етанолу), думки експертів розходяться. Наприклад, деякі галузеві організації стверджують, що таке пальне зберігає свої властивості щонайменше пів року. Водночас, аналітики з дослідницької компанії попереджають, що етаноловмісні суміші можуть втратити свої горючі властивості всього за один-три місяці. Сучасні автомобілі розраховані на такий склад пального, але для ретро-карів з гумовими та пластиковими ущільнювачами старого зразка воно може стати руйнівним.

Якщо ви плануєте зберігати пальне тривалий час, варто пам’ятати, що воно не вічне, але його свіжість можна значно подовжити. Для цього використовуйте герметичні, сертифіковані для пального каністри з мінімальною кількістю повітря всередині. Зберігати їх потрібно в сухому, прохолодному місці, уникаючи різких перепадів температур, які прискорюють процеси випаровування та окислення. Власникам колекційних авто рекомендується періодично здійснювати короткі поїздки, після чого доливати свіжий бензин. Це зменшує кількість кисню в баку та обмежує простір для утворення конденсату.
Значно подовжити термін зберігання, іноді до двох років, допомагають спеціальні стабілізатори палива. Вони уповільнюють хімічний розпад та випаровування компонентів. Незалежні тестування показують високу ефективність таких добавок. Однак навіть при використанні стабілізаторів варто перевіряти пальне перед використанням. Якщо бензин має кислий або затхлий запах, змінив колір з бурштинового на темно-оранжевий або став густим, як сироп, — він зіпсувався і не придатний до використання.

Стабільність пального безпосередньо залежить від його октанового числа. За даними виробників палива, звичайний А-92 починає деградувати вже через три місяці, тоді як А-95 або А-98 може зберігати свої властивості до дев’яти місяців. Високооктанове гоночне пальне, завдяки досконалій очистці та спеціальним хімічним сполукам, здатне зберігатися два роки і довше за належних умов. Проте навіть воно швидко псується під впливом сонячного світла, яке руйнує октанозберігаючі присадки.
Виробники пального стикаються зі складним завданням: підвищити октанове число для запобігання детонації, зберегти доступну ціну та адаптувати пальне до різних кліматичних умов. Для цього використовуються недорогі присадки з низькою температурою кипіння, як-от бутан. Щоб оцінити стабільність сумішей, їх тестують на тиск парів Рейда (RVP). Пальне з високим RVP (близько 12 psi) краще підходить для холодної погоди, а з низьким (до 9 psi) — для літньої спеки, оскільки це запобігає надмірному випаровуванню та утворенню озону. Ці складні процеси та дороге обладнання для тестування є одними з факторів, що впливають на кінцеву ціну на АЗС.