Чому дві однакові машини можуть витрачати різну кількість пального, навіть якщо рухаються тим самим маршрутом? Відповідь криється в деталях, які багато хто просто не помічає. Один із найефективніших способів економії бензину зовсім не пов’язаний зі складними технічними рішеннями чи дорогими пристроями. Секрет криється в правильному тиску в шинах, пише Автопілот.

Низький тиск у колесах збільшує площу контакту гуми з дорогою, що змушує двигун працювати інтенсивніше. Це можна порівняти з бігом у важкому взутті по піску — потрібні додаткові зусилля, що призводить до збільшення витрат енергії. Аналогічно, автомобіль, який рухається на заниженому тиску в шинах, споживає більше пального, оскільки зростає опір коченню.

Перекачані шини, навпаки, зменшують контакт із дорогою, що може трохи знизити витрати пального, але робить керування небезпечнішим. Оптимальний варіант — дотримуватися рекомендацій виробника, які можна знайти в інструкції до автомобіля, на наклейці в дверному отворі або під кришкою бензобака. Як правило, для більшості легкових авто цей показник становить 2–2,5 атмосфери.

Перевіряти тиск у шинах варто кожні два тижні та перед тривалими поїздками. Для цього достатньо придбати манометр — недорогий прилад, який допоможе контролювати стан коліс і уникати непотрібних витрат. Наприклад, у холодну пору року шини можуть втрачати 0,2–0,3 атмосфери, тоді як у спеку тиск може підвищуватися. Найкращий час для перевірки — вранці, поки гума ще не нагрілася.

Дотримання правильного тиску дозволяє економити до 10% пального на рік. Для автомобіля з середньою витратою 10 л на 100 км та пробігом 15 000 км це означає відчутне зменшення витрат на паливо. Але це не єдина перевага. Неправильний тиск у шинах також прискорює їхній знос. Недокачані колеса швидше стираються по краях, тоді як надмірно накачані — у центрі. У будь-якому випадку це призводить до необхідності швидшої заміни гуми, що знову ж таки тягне за собою додаткові витрати.

Щоб уникнути проблем, варто враховувати деякі нюанси. Якщо машина сильно завантажена, тиск у задніх шинах варто трохи підвищити. Для тривалих подорожей по трасі можна злегка збільшити тиск у межах допустимих норм, що знизить опір коченню. Але при цьому варто пам’ятати, що якість шин також відіграє важливу роль: дешевий комплект із високим коефіцієнтом тертя зведе нанівець усі зусилля щодо економії.

Окрім контролю тиску в шинах, варто звернути увагу на стиль водіння. Плавні прискорення та гальмування можуть знизити витрати пального на 15–20%. Крім того, зайвий вантаж у багажнику теж має значення: додаткові 50 кг збільшують витрати пального на 1–2%. Впливає і кондиціонер — на швидкості понад 60 км/год відкриті вікна створюють аеродинамічний опір, через що двигун споживає більше пального, ніж при роботі клімат-контролю.

Звісно, миттєвого результату очікувати не варто. Проте через кілька тижнів можна помітити реальну економію. Головне — зробити це звичкою. Регулярний контроль тиску в шинах набагато ефективніший за використання сумнівних паливних присадок або так званих «економайзерів».

Перевірте тиск у шинах вже сьогодні, і ваш гаманець подякує вам!

Exit mobile version