Загалом, більшість автоматичних коробок передач здатні витримувати значні навантаження, а їх ресурс розрахований на сотні тисяч кілометрів пробігу, але це не робить їх невразливими. Як і будь-яка інша складна деталь автомобіля, трансмісія рано чи пізно може вийти з ладу, але на щастя, це рідко відбувається раптово. Зазвичай АКПП заздалегідь подає сигнали, чи то відмовою вмикати передачу, чи ривками, чи запахом горілого та червоними калюжами на асфальті. Якщо знехтувати цими сигналами, ви ризикуєте отримати несправний агрегат і величезний рахунок за ремонт, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Ознаку, коли автомобіль відмовляється вмикати передачу або самовільно її вимикає, важко пропустити. Це серйозне попередження, хоча іноді причина може бути простою – низький рівень трансмісійної рідини через витік. Без достатньої кількості мастила система не може створити необхідний тиск для роботи. Однак проблема не завжди полягає лише в рідині. Труднощі можуть бути пов’язані з несправністю тросів селектора, гідроблока, а в нових авто – навіть з електронним блоком управління, який подає неправильні команди. Така поведінка АКПП вимагає негайної діагностики.

Коли трансмісія працює плавно, перемикання передач майже непомітні. Проте, якщо вони починають відбуватися з великою затримкою або взагалі пропускаються, це стає одразу очевидним. Затримка відчувається як вагання автомобіля перед увімкненням наступної передачі, а пропуск створює враження втрати тяги під час прискорення. Найчастіше це пов’язано з низьким рівнем або забрудненням трансмісійної рідини. Також причиною можуть бути проблеми з двигуном, через які бортовий комп’ютер блокує перехід на вищі передачі, відчуваючи несправність.

Пробуксовування передач легко розпізнати: ви тиснете на газ, оберти двигуна зростають, але прискорення майже відсутнє. Це класична ознака, причиною якої може бути низький рівень рідини, внутрішній знос фрикційних дисків або несправність гідротрансформатора. Коли ці компоненти виходять з ладу, трансмісія насилу утримує передачу. Окрім дискомфорту, це небезпечно, оскільки ви втрачаєте надійний контроль над швидкістю, що особливо критично при обгонах чи виїзді на трасу.

Побачити калюжу під авто – завжди неприємно, але цю проблему легше діагностувати. Витік трансмісійної рідини має червоний, рожевий або коричневий колір. Коричневий відтінок свідчить про старе мастило, яке час міняти. Низький рівень рідини є причиною багатьох серйозних несправностей, адже вона змащує, охолоджує та підтримує роботу системи. Якщо ви помітили витік, перевірте рівень рідини. Хоча можна її постійно доливати, це не вирішить проблему протікання прокладки чи сальника, яке з часом лише посилиться.

Трансмісійна рідина має характерний запах горілого, коли перегрівається. Це часто є наслідком витоку, низького рівня мастила або зношених фрикціонів, що створюють надмірне тертя. Тут є дві небезпеки. По-перше, перегріта рідина втрачає свої властивості, що прискорює знос деталей АКПП. По-друге, якщо рідина витікає на гарячі компоненти двигуна, виникає ризик пожежі. Ігнорувати цей запах нерозумно, адже швидке реагування може врятувати вас від капітального ремонту або повної зупинки на дорозі.

Exit mobile version