Багато водіїв досі вірять: чим вище октанове число пального, тим краще працює двигун. Тому й виникає спокуса заправити авто А-98 або навіть А-100 — з надією на більшу потужність і меншу витрату. Але насправді все інакше. У деяких випадках це не тільки не дає жодної користі, а й шкодить мотору, пише Автопілот.

Октанове число показує, наскільки бензин стійкий до детонації — передчасного і різкого займання паливної суміші в циліндрах. Чим воно вище, тим плавніше згоряє пальне. Це критично важливо для сучасних турбодвигунів або високофорсованих моторів, де температура й тиск у циліндрах вищі.

Проте, більше — не означає краще.

Якщо виробник вашого авто рекомендує А-95, перехід на А-98 або А-100 не принесе жодного приросту потужності або економії. Навпаки — пальне з вищим октановим числом згоряє повільніше, і в старіших двигунах або у тих, що не розраховані на таке пальне, може не встигати повністю згоріти. Частина його просто вилітає в вихлопну трубу, а це — перевитрата і ризик прогорання клапанів.

Завжди дотримуйтесь рекомендацій виробника, які вказані на лючку бензобака або в інструкції. Якщо авто «просить» А-95 — не витрачайте гроші на «сотку». Це марна переплата без вигоди, а в окремих випадках — ще й додатковий знос двигуна.

Exit mobile version