Серед автомобілістів не вщухають суперечки про те, які обороти двигуна найбільш шкідливі для роботи двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ). Одні вважають, що високі обороти призводять до швидкого зносу деталей, інші ж переконані, що низькі обороти не менш небезпечні.

Високі обороти: не так страшно, як здається

Короткочасні поїздки на високих оборотах, наприклад, під час обгону, не завдають значної шкоди двигуну. Сучасні двигуни оснащені захисними механізмами, які запобігають перевищенню критичних значень. Проте, постійна їзда на високих оборотах може призвести до перегріву двигуна та збільшення витрати масла.

Низькі обороти: прихована загроза

Їзда на низьких оборотах (1000-1500 об/хв) може бути навіть небезпечнішою, ніж на високих. Це призводить до масляного голодування двигуна, коли тиск у системі недостатній для якісного змащування всіх деталей. Особливо це актуально для автомобілів зі старою оливою.

Ідеальний діапазон обертів

Експерти рекомендують підтримувати обороти двигуна в діапазоні від 1800 до 3000 об/хв. Це забезпечує оптимальний баланс між продуктивністю, економічністю та зносом двигуна.

Періодичне “прогазування”

Крім того, корисно кілька разів на тиждень короткочасно підвищувати обороти до червоної зони. Це допомагає очистити камери згоряння та свічки запалювання від нагару.

Як підтримувати оптимальні обороти

На автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП) для підтримки оптимальних обертів слід своєчасно перемикати передачі. На автомобілях з автоматичною коробкою передач (АКПП) можна використовувати спортивний режим, який дозволяє підтримувати вищі обороти двигуна.

Правильний вибір обертів двигуна – це запорука його довгої та безпроблемної роботи. Дотримуючись рекомендацій експертів та уникаючи крайнощів, ви зможете продовжити термін служби свого автомобіля та уникнути дорогого ремонту.

Exit mobile version