Перед кожним автолюбителем рано чи пізно постає вибір: які літні шини купити — м’які чи жорсткі? Здається логічним: м’якша гума краще “чіпляється” за дорогу, жорсткіша — служить довше. Але все не так однозначно. Професіонали не раз дивуються, коли покупці намагаються оцінити якість шини… натискаючи на неї пальцем або приносячи з собою дюрометр (прилад для вимірювання твердості), пише Автопілот.

Чому просте порівняння не працює

Насправді, м’якість чи жорсткість гуми — це лише один із десятків параметрів, що впливають на поведінку шини. І в контексті літньої гуми — далеко не найважливіший. Якщо для зимових шин підвищена еластичність справді критично важлива (бо зберігає зчеплення на морозі), то для літніх — усе складніше.

Виробники шин не вказують твердості на боковині, бо цей показник не дає споживачеві жодної практичної інформації. У готовій покришці твердості в різних зонах можуть відрізнятися: одна — у протекторі, інша — в боковині чи герметичному шарі. Та й усередині однієї моделі в різних типорозмірах цей параметр може змінюватись.

Що насправді впливає на поведінку шини

Окрім твердості, є ще в’язкість, еластичність, пружність і стійкість до втоми матеріалу. Всі ці властивості працюють у комплексі. Наприклад, еластичність у поєднанні з в’язкістю визначає здатність шини “повторювати” дорожнє покриття, а отже — триматися на ньому. А пружність із втомною міцністю впливають на те, як довго гума зберігатиме ці властивості під навантаженням.

Тобто м’яка гума не обов’язково забезпечить краще зчеплення, а жорстка — не гарантує довговічність. Спрощення тут недоречне.

На шинних заводах дійсно використовують дюрометри — але виключно для технологічного контролю. Це частина внутрішніх стандартів, щоб переконатись у стабільності складу суміші. Замір проводиться на етапі виготовлення, а не для того, щоб покупець приймав рішення на основі цього показника.

Як обирати літні шини правильно

Замість того щоб натискати пальцем на протектор, варто звернути увагу на інші, дійсно значущі характеристики. Наприклад:

  • Клас зчеплення на мокрій дорозі, рівень шуму та паливна ефективність — їх можна знайти на європейських маркуваннях шин.
  • Результати незалежних тестів, які проводять автожурнали та лабораторії.
  • Відгуки водіїв, особливо власників автомобілів тієї ж моделі.
  • Рекомендації спеціалістів, які мають досвід у підборі шин під конкретні умови їзди.

Якщо вам уже траплялися шини, які ідеально підходили під ваш стиль водіння і умови, варто опиратись і на власні враження. Адже жоден параметр не скаже більше, ніж реальні кілометри на конкретному комплекті гуми.

Exit mobile version