Багато водіїв хоча б раз стикались з ситуацією, коли на приладовій панелі загоряється лампочка, що сигналізує про низький рівень пального. Але скільки ще можна проїхати після цього попередження? І чи безпечно їздити “на лампочці”?
Запас ходу: міф і реальність
Всупереч поширеній думці, лампочка не означає, що бак абсолютно порожній. Датчик рівня пального розташований не на самому дні бака, а трохи вище. Це означає, що у вас ще є певний запас пального.
Скільки саме можна проїхати “на лампочці”? Це залежить від кількох факторів:
- Тип автомобіля. У великих автомобілях, таких як позашляховики, баки зазвичай місткіші, і запас ходу може бути більшим.
- Стиль водіння. Агресивна їзда з різкими прискореннями і гальмуваннями збільшує витрати пального.
- Рельєф місцевості. Їзда в гору вимагає більше пального, ніж їзда по рівній дорозі.
В середньому запас ходу після загоряння лампочки становить 40-50 км для легкових автомобілів і до 100 км для позашляховиків.
Сучасні технології на допомогу
У сучасних автомобілях є бортовий комп’ютер, який показує не лише рівень пального, але й орієнтовний запас ходу з урахуванням поточного стилю водіння. Це допомагає водіям краще планувати свої поїздки і уникати неприємних ситуацій.
Чи безпечно їздити “на лампочці”?
Експерти не рекомендують їздити з увімкненою лампочкою низького рівня пального. Це може призвести до таких проблем:
- Пошкодження паливного насоса. Паливний насос може перегрітися і вийти з ладу, якщо працюватиме “на сухому”.
- Засмічення паливного фільтра. Осад з дна бака може потрапити в паливну систему і засмітити фільтр.
- Непередбачувана зупинка. Ви можете залишитися без пального в найневідповідніший момент, наприклад, на завантаженій трасі або в ночі.
Хоча після загоряння лампочки низького рівня пального у вас ще є певний запас ходу, не варто ризикувати. Краще заправити автомобіль вчасно і уникнути можливих проблем.
Читайте також: Чому швидкості 30 та 50 км/год позначені на спідометрі смужками червоного кольору