Українські водії часто стоять перед вибором у спекотні дні: опустити вікна чи увімкнути кондиціонер, аби охолодити салон. Здавалося б, просте рішення, але воно безпосередньо впливає на витрату палива, а отже, і на гаманець. Сучасні автомобілі розробляються з особливою увагою до аеродинаміки, і будь-яке порушення повітряного потоку може мати неочікувані наслідки. Автомобільний портал Автопілот розібрався, що обійдеться дорожче – їзда “на свіжому повітрі” чи комфорт з кондиціонером.
Дослідження, проведене Товариством автомобільних інженерів (SAE International), яке об’єднує понад 128 тисяч експертів галузі, чітко показують, що водіння з відкритими вікнами може збільшити витрату палива від 3 до 10%, залежно від швидкості руху. Ця проблема стає особливо помітною на швидкості близько 80 км/год, коли порушення потоку повітря навколо кузова досягає критичної точки. У перекладі на конкретні цифри, це може означати додаткові 1,5–3,5 літра пального на кожні 100 кілометрів.
Автомобільні інженери помічають цікаву закономірність: на нижчих швидкостях у міському циклі, де швидкість не перевищує 70 км/год, негативний вплив відкритих вікон на аеродинаміку є відносно невеликим. Однак, коли стрілка спідометра перетинає позначку 85 км/год, ситуація кардинально змінюється. Турбулентність повітря, що потрапляє в салон, може збільшити потребу в паливі до 20%. Цікаво, що деякі інші дослідження, наприклад, від Consumer Reports, показують значно менший вплив відкритих вікон на економію палива, називаючи його “незначним”. Така розбіжність у результатах пояснюється різноманітністю протестованих транспортних засобів: автомобілі з більш обтічними формами та меншою лобовою площею набагато чутливіші до аеродинамічних збурень, ніж масивні позашляховики або комерційні автомобілі.

А як щодо альтернативи – використання кондиціонера? Система кондиціонування повітря отримує енергію безпосередньо від двигуна автомобіля, що неминуче призводить до збільшення споживання палива. За даними SAE International, використання кондиціонера може збільшити витрату палива на від 4 до 30%. Міністерство енергетики США також повідомляє, що за надзвичайно високих температур, коли система кондиціонування повітря працює на максимальній потужності, падіння паливної ефективності може сягати 25%.
Отже, що ж обрати? У місті на низьких швидкостях відкриті вікна можуть бути більш економним варіантом, особливо якщо кондиціонер працює на повну потужність. Проте, на трасі, де швидкість значно вища, аеродинамічний опір від відкритих вікон може перевищити витрати на роботу кондиціонера. Зрештою, вибір залежить від конкретних умов поїздки, моделі автомобіля та ваших особистих уподобань щодо комфорту, але тепер ви знаєте, як кожне з цих рішень впливає на витрату пального.
Раніше Автопілот розповів, як запобігти ДТП під час екстреного гальмування.