Індикатор низького тиску мастила на панелі приладів часто залишається в тіні свого більш відомого «колеги» — сигналу Check Engine. Однак ігнорувати цю червону або жовту «маслянку» категорично не можна, адже вона може попереджати про серйозні проблеми, здатні повністю зруйнувати двигун вашого автомобіля, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Деякі сучасні автомобілі оснащені двома типами індикаторів: жовтий сигналізує про низький рівень мастила, а червоний — про критичне падіння тиску в системі. Проте більшість машин мають лише один червоний індикатор, який спрацьовує в обох випадках. Незалежно від кольору та типу сигналу, його поява під час руху вимагає негайної реакції. Перше і головне правило — безпечно зупинитися на узбіччі та вимкнути двигун. Немає жодного способу дистанційно визначити, що саме спричинило спрацювання датчика: низький рівень, несправність сенсора чи відмова масляного насоса.
Продовження руху з увімкненим індикатором може лише погіршити ситуацію, потенційно призводячи до катастрофічних та незворотних пошкоджень двигуна. Краще проявити надмірну обережність, адже мастило є життєво важливим компонентом, що запобігає перетворенню вашого мотора на купу металобрухту. Недостатня кількість або низький тиск означають, що рухомі частини двигуна працюють «насухо», відчуваючи масляне голодування. Це призводить до їхнього тертя, перегріву та руйнування, що є найгіршим сценарієм для будь-якого автовласника.
Після того, як ви зупинили автомобіль та заглушили двигун, варто виконати первинну діагностику. Відкрийте капот і знайдіть щуп для перевірки рівня мастила. Вийміть його, ретельно протріть чистою ганчіркою, вставте назад до упору і знову дістаньте. Рівень мастила має знаходитись між позначками MIN та MAX. Якщо він нижчий за мінімальну, проблема може бути саме в цьому. Доливання мастила відповідної специфікації до потрібного рівня може вирішити проблему і вимкнути індикатор на панелі приладів.
Якщо ви долили мастило і лампочка згасла, ви можете обережно продовжити рух. Однак варто уважно стежити за панеллю приладів. Повторна поява сигналу може свідчити про серйозний витік мастила або інші несправності. У такому випадку необхідно якнайшвидше звернутися до сервісного центру для повної діагностики системи змащення. Пам’ятайте, що доливання мастила — це лише тимчасовий захід, а не повноцінний ремонт.
Ситуація стає значно серйознішою, якщо рівень мастила в нормі, а індикатор продовжує горіти. Це майже гарантовано вказує на більш глибоку механічну проблему. Найімовірнішими причинами є несправність масляного насоса, який відповідає за циркуляцію мастила в системі, або вихід з ладу датчика тиску. У такому випадку продовжувати рух категорично заборонено. Єдиним правильним рішенням буде виклик евакуатора для транспортування автомобіля до найближчої майстерні чи дилерського центру.
Заміна несправного масляного насоса може обійтися від кількох сотень до понад тисячі доларів, залежно від моделі авто. Симптомами його несправності можуть бути незвичні шуми з-під капота та перегрів двигуна. Заміна датчика тиску мастила є значно дешевшою процедурою. Проте обидві ці суми є незрівнянно меншими за вартість капітального ремонту або повної заміни двигуна, що є неминучим наслідком ігнорування червоної «маслянки» на панелі приладів.