Ситуація, коли важіль перемикання передач застряг, може викликати справжню паніку у будь-якого водія. Перша думка часто найгірша — серйозна поломка трансмісії та дорогий ремонт. Однак не варто одразу панікувати. Хоча заклинювання селектора справді може свідчити про несправність коробки передач, існує чимало інших, менш критичних причин. Багато з них можна усунути простою доливкою або заміною трансмісійної рідини, а інші вимагають втручань, які значно дешевші за повний демонтаж та ремонт трансмісії, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Серед найпоширеніших винуватців — низький рівень або забруднення трансмісійної рідини. З часом вона втрачає свої властивості, що призводить до поганого змащування та перегріву. Також проблемою може стати засмічений фільтр трансмісії, який перешкоджає нормальній циркуляції рідини. Іноді причина криється в самому механізмі важеля, куди міг потрапити бруд або сміття. Не варто виключати й зношений або обірваний трос селектора, який просто не передає зусилля від важеля до коробки. В інших випадках, особливо коли важіль застряг повністю, причиною може бути несправний соленоїд блокування перемикання або зламаний вимикач стоп-сигналу.

Багато водіїв регулярно перевіряють рівень моторної оливи, але часто забувають про трансмісійну рідину. Хоча її не потрібно міняти так само часто, саме вона відіграє ключову роль у плавній роботі коробки передач. У автоматичних трансмісіях ця рідина не лише змащує рухомі частини, але й створює гідравлічний тиск, необхідний для перемикання швидкостей. Недостатня кількість рідини означає погане змащення та відсутність потрібного тиску для зміни передач. Брудна або перегоріла рідина (темного кольору з характерним запахом) також не може ефективно виконувати свої функції, що може призвести до пошкодження трансмісії через перегрів.

Крім проблем, пов’язаних з рідиною, існують і суто механічні або електричні несправності. Наприклад, зношений диск зчеплення в механічній коробці може призводити до ускладненого перемикання. Брудний трос селектора може заважати плавному ходу, а якщо він сильно зношений або обірваний, ви взагалі не зможете увімкнути потрібну передачу. Також варто перевірити всю систему тяг перемикання, соленоїд блокування, який не дозволяє перемкнути важіль з положення «Паркінг» без натискання на гальма, та сам вимикач стоп-сигналу, від якого соленоїд отримує сигнал.

Що ж робити, якщо важіль не рухається? Для автомобілів з автоматичною коробкою передач іноді допомагає просте розгойдування машини вперед-назад, щоб зняти навантаження з паркувального механізму. Також більшість автоматів мають кнопку аварійного розблокування селектора. Зазвичай вона знаходиться на консолі біля важеля під невеликою кришкою. Достатньо зняти кришку і натиснути на кнопку викруткою, одночасно утримуючи педаль гальма.

Найпростіше, що ви можете перевірити самостійно, — це рівень та стан трансмісійної рідини. Якщо рівень низький, долийте відповідну рідину, рекомендовану виробником вашого авто. При цьому обов’язково огляньте місце під автомобілем на наявність витоків. Якщо рідина темна або має горілий запах, її необхідно повністю замінити разом із фільтром. Якщо ви не впевнені у своїх силах, краще довірити цю процедуру фахівцям. Інколи може допомогти змащування тяг перемикання силіконовим спреєм або очищення самого механізму важеля. Втім, якщо прості методи не допомогли, доведеться звернутися до профільного автосервісу для поглибленої діагностики.

Exit mobile version