Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Запас ходу електромобіля влітку «вбиває» зовсім не кондиціонер
    Поради водіям

    Запас ходу електромобіля влітку «вбиває» зовсім не кондиціонер

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко10 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    myenergi / Unsplash

    Нове дослідження виявило, що швидкість руху, як правило, має значно більший вплив на запас ходу електромобіля (EV), ніж літня спека, особливо під час тривалих поїздок. Цей несподіваний висновок кидає виклик поширеній думці про те, що саме кондиціонер є головним ворогом батареї влітку, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.

    Фахівці дійшли такого висновку, проаналізувавши анонімні телематичні дані з понад трьох мільйонів поїздок легкових електромобілів, седанів та вантажних фургонів. Як показало детальне дослідження компанії Geotab, аеродинамічний опір на швидкостях від 80 до 130 км/год “з’їдає” значно більше енергії, ніж система охолодження салону. Наприклад, електричний фургон з батареєю 65 кВт·год, який за температури +30°C проїжджає 230 км на швидкості 80 км/год, втрачає запас ходу до 195 км при прискоренні до 100 км/год. Якщо ж розігнатися до 112 км/год, запас ходу впаде до 165 км, а на 130 км/год — до 142 км. Це означає втрату майже 39% автономності.

    Електричні седани, маючи кращу аеродинаміку, демонструють схожу тенденцію, хоча й з меншими втратами. За тих же умов вони проїжджають 445 км на швидкості 80 км/год, але лише 322 км на швидкості 130 км/год, що становить падіння на 28%. Шарлотта Аргю, старший менеджер зі сталого розвитку в Geotab, підкреслює: “Зменшення швидкості всього на 15-25 км/год може збільшити ваш запас ходу на 20-30%, залежно від моделі автомобіля”.

    [IMAGE_1]

    Безумовно, температура та використання кондиціонера залишаються вагомими факторами. Ще у 2019 році Товариство автомобільних інженерів (SAE) встановило, що електромобіль втрачає в середньому 17% запасу ходу, коли температура піднімається з +24°C до +35°C, про що також згадувалося у звітах. Однак вплив спеки найбільш помітний на низьких швидкостях, коли аеродинамічний опір мінімальний. Щоб оптимізувати пробіг, експерти Geotab радять знижувати швидкість, попередньо охолоджувати салон, поки авто підключене до зарядки, та використовувати кондиціонер у режимі рециркуляції.

    Також варто паркуватися в тіні та уникати швидкої зарядки під час екстремальної спеки. Важливу роль відіграє і сама конструкція автомобіля. Наприклад, Lucid Air Grand Touring, який у 2025 році має найкращий запас ходу в 824 км, завдячує цим, зокрема, своєму наднизькому коефіцієнту аеродинамічного опору 0,197. Для порівняння, Chevrolet Silverado EV WT з пробігом до 793 км має коефіцієнт 0,331. Навіть у класі SUV аеродинаміка має значення: Lucid Gravity Grand Touring пропонує 724 км пробігу з коефіцієнтом 0,24. Ці цифри яскраво ілюструють, наскільки дизайн впливає на ефективність, що підтверджують численні візуальні дані.

    [IMAGE_2]

    “Тривожність щодо запасу ходу” залишається частиною досвіду для багатьох власників електромобілів. Проте дилери та виробники можуть допомогти розвіяти цей страх, звертаючи увагу на нові дослідження та навчаючи водіїв правильно реагувати на різні умови. Хоча власникам електромобілів у довгих літніх подорожах, можливо, доведеться їхати повільніше, це дозволить їм проїхати довше. Зрештою, більший запас ходу по прибутті означає можливість пропустити зупинку на зарядній станції та не турбуватися про її пошук одразу після приїзду до місця призначення.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    Geotab Lucid Air аеродинамічний опір вплив швидкості ефективність батареї запас ходу електромобіля літня спека

    Читайте також

    Водіїв масово штрафують за чужі порушення: що відбувається

    10 Липня, 2025

    Штраф до 6000 грн: чого не можна робити водіям влітку

    10 Липня, 2025

    7 помилок водіїв у спеку, що призводять до дорогого ремонту

    10 Липня, 2025

    НОВЕ

    Hyundai Ioniq 6 N готується кинути виклик Tesla Model 3

    10 Липня, 2025

    Водіїв масово штрафують за чужі порушення: що відбувається

    10 Липня, 2025

    Штраф до 6000 грн: чого не можна робити водіям влітку

    10 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.