Стоянкове гальмо, яке багато водіїв за звичкою називають «ручником» або аварійним, є ключовим елементом безпеки, що утримує автомобіль на місці, особливо на схилі. Хоча сьогодні автомобілі з механічною коробкою передач стають рідкістю, саме для них ризик скочування без увімкненого гальма є найвищим. Проте, використання стоянкового гальма важливе і для автоматичних трансмісій, оскільки це зменшує навантаження на внутрішні компоненти коробки передач. Таким чином, виробити звичку завжди активувати його — корисна практика для будь-якого водія, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Історично стоянкове гальмо було простою та надійною механічною системою, повністю незалежною від основних гідравлічних гальм. Протягом десятиліть, попри розвиток гальмівних технологій, його конструкція залишалася незмінною: важіль або педаль у салоні за допомогою сталевих тросів механічно затискали гальмівні колодки на задніх колесах. Однак сьогодні на зміну цій перевіреній часом системі приходять більш складні електронні рішення, що зумовлено прагненням до мінімалізму в дизайні, підвищенням комфорту та навіть людською забудькуватістю.
Електронне стоянкове гальмо (EPB) вперше з’явилося на початку 2000-х років, дебютувавши на преміальному седані BMW 7-Series у кузові E65. У цій системі замість важеля використовувалася кнопка на панелі приладів. Натискання на неї посилало сигнал на спеціальний модуль, який за допомогою електромотора та звичних тросів активував гальмівні механізми. Система могла працювати як для паркування, так і для екстреного гальмування, динамічно сповільнюючи автомобіль під час руху.

Чверть століття потому електронні стоянкові гальма стали стандартом для більшості нових автомобілів. Сучасні системи стали ще досконалішими: вони часто обходяться без тросів, а електричні актуатори встановлюються безпосередньо на гальмівні супорти. Такий підхід вирішує класичні проблеми механічних «ручників», як-от розтягування тросів, їх замерзання чи корозія, що з часом могли призвести до відмови системи.
Відмова від громіздкого важеля та тросів звільняє цінний простір у салоні та під днищем автомобіля, даючи дизайнерам більше свободи. Для водія використання кнопки є значно легшим, ніж докладання фізичних зусиль до важеля. Крім того, електронні системи пропонують додаткові зручні функції, наприклад, Auto Hold, яка автоматично утримує машину на місці при зупинці на світлофорі чи в заторі на схилі. Система також може автоматично вмикатися при вимкненні запалювання та вимикатися при початку руху, що унеможливлює ситуацію, коли водій забуває зняти авто з гальма.
