Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Технології»Обкатка двигуна: чи потрібна вона сучасним авто? Розвінчуємо міфи
    Технології

    Обкатка двигуна: чи потрібна вона сучасним авто? Розвінчуємо міфи

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко27 Грудня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Світ автомобілів сповнений міфів, але ідея про те, що сучасним двигунам не потрібна обкатка, є однією з найстійкіших і потенційно шкідливих. Попри значний прогрес у точності виробництва, перші кілометри життя нового автомобіля залишаються критично важливим етапом для забезпечення його довговічності та продуктивності, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Період обкатки — це час, необхідний для того, щоб внутрішні компоненти двигуна, зокрема поршневі кільця та стінки циліндрів, ідеально притерлися одне до одного. Цей процес, схожий на розношування нової пари шкіряного взуття, створює мікроскопічне зношування. В результаті тертя утворюються дрібні металеві частинки, які потрапляють у моторне масло. Саме тому досвідчені механіки часто рекомендують робити першу заміну мастила раніше, ніж зазначено у стандартному регламенті.

    Існує хибна думка, ніби всі сучасні двигуни проходять повну обкатку ще на заводі. Насправді, виробники проводять тестування для виявлення дефектів, але це не те саме, що повноцінний процес притирання компонентів під реальним, але дбайливим навантаженням. Ця початкова фаза взаємодії деталей має відбуватися саме під час перших поїздок власника, а не в стерильних заводських умовах.

    Наука, що вивчає тертя, знос та змащення поверхонь, що взаємодіють, відома як трибологія. Експерти в цій галузі підтверджують, що початковий період роботи двигуна є унікальним. Аналіз відпрацьованого масла після перших тисяч кілометрів часто показує підвищену концентрацію частинок зносу, що є прямим доказом активного процесу «знайомства» деталей між собою.

    https://www.youtube.com/watch?v=X4424Q5lLR8

    Багато автовиробників продовжують наполягати на важливості обкатки. Наприклад, компанія BMW рекомендує уникати високих обертів двигуна протягом перших 2000 кілометрів. Аналогічні поради можна знайти і в посібнику для власників нових автомобілів Ford, де чітко вказано на необхідність проїхати перші 1600 км без екстремальних навантажень та високих швидкостей.

    Рекомендації щодо обкатки надає і Subaru для своїх нових моделей. Навіть для спортивних автомобілів, як-от Chevrolet Corvette, існує спеціальна процедура обкатки, про яку детально розповідається в офіційному відео від Chevrolet. Після її завершення тахометр автомобіля навіть змінює свої налаштування, сигналізуючи про готовність до повної потужності.

    А як щодо гібридів та електромобілів? Гібридні авто мають двигуни внутрішнього згоряння, тому для них правила обкатки залишаються актуальними. У електромобілів, хоч і немає двигуна, теж є компоненти, що потребують притирання. Новим гальмівним колодкам і шинам потрібно близько 500-1000 кілометрів, щоб досягти оптимальних робочих характеристик.

    Отже, чому ж цей міф такий поширений? Частково через те, що виробники збільшили міжсервісні інтервали, орієнтуючись на стандарти економії палива та зручність для лізингових компаній. Однак це не скасовує фізичних процесів у новому двигуні. Найкраща стратегія для власника — уважно вивчити посібник з експлуатації та порадитися з дилером, перш ніж випробовувати максимальні можливості свого нового автомобіля.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    додано два USB-порти по 100 Вт. Новий автомобіль буде оснащений ексклюзивним режимом керування Maybach у поєднанні зі стандартною інтелектуальною системою керування Magic Body обкатка двигуна перша заміна масла притирання деталей рекомендації виробників ресурс двигуна трибологія

    Читайте також

    Секрет світлофорів: як технологія XIX століття рятує життя на дорогах

    23 Грудня, 2025

    Роботів, які пропрацювали 11 місяців на заводі BMW, відправили на пенсію

    22 Листопада, 2025

    Кінець епохи EcoBlue: Ford прощається з популярним дизелем

    22 Листопада, 2025

    НОВЕ

    Затримка гальм: невидима загроза, яку не можна ігнорувати

    27 Грудня, 2025

    Обкатка двигуна: чи потрібна вона сучасним авто? Розвінчуємо міфи

    27 Грудня, 2025

    Дизель у бензобаку: фатальна помилка та як її уникнути

    26 Грудня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.