Сучасні автомобілі та будівлі все частіше виготовляють з новітніх високоміцних сталевих сплавів. Деталі з цих матеріалів роблять тоншими, що зменшує вагу, але водночас робить їх більш вразливими до корозії. Надійний захист від іржі для них є критично важливим, оскільки існуючі методи з часом зношуються, що призводить до дорогого обслуговування, інформує Автопілот.
Група вчених з Інституту хімії Єврейського університету в Єрусалимі розробила новий метод захисту заліза від корозії, який може кардинально змінити ситуацію. Головна проблема традиційних захисних покриттів полягає в тому, що вони з часом відшаровуються, відкриваючи доступ для вологи. Ізраїльські фахівці запропонували двошарове рішення, що забезпечує надзвичайно міцне зчеплення з металом. Спочатку його покривають тонким молекулярним шаром N-гетероциклічних карбенів — стабільних органічних сполук, що утворюють міцні хімічні зв’язки. Поверх цього шару наноситься високоміцний полімер. Секрет технології полягає в тому, що карбеновий шар діє як молекулярний “суперклей”, надійно “зшиваючи” поверхню металу з полімерним покриттям і створюючи монолітний захисний бар’єр.

Для перевірки ефективності вчені занурювали покриті новим складом сталеві листи в солону воду — середовище, що імітує агресивні умови зимових доріг. Результати виявилися значно кращими за існуючі аналоги. Ефективність захисту нового покриття склала 99,6%, тоді як цей показник для популярного в автопромі цинкового покриття (оцинковки) становить близько 95%.
“Це відкриття є значним проривом у галузі захисту від корозії, — зазначив провідний автор дослідження. — Наше покриття не тільки ефективне, але й довговічне. Це може знизити витрати на технічне обслуговування та продовжити термін служби матеріалів на основі заліза”.

Поки що дослідники не уточнюють, якою може бути вартість промислового виробництва нового антикорозійного покриття. Однак, якщо технологія виявиться економічно вигідною, вона може знайти широке застосування в автомобілебудуванні, будівництві та інших галузях промисловості.
Читайте також про перші ознаки несправності двигуна.