Японський автогігант Toyota впевнений, що майбутнє комерційного транспорту належить водню, а не дизелю. Таку сміливу заяву зробив Міцумаса Ямагата, керівник новоствореного водневого підрозділу компанії Hydrogen Factory, інформує Автопілот з посиланням на The Drive.
У той час як світ захоплений акумуляторними електромобілями, Toyota бачить у водні ідеальну альтернативу для важких вантажівок, автобусів та іншої комерційної техніки. На думку Ямагати, саме в цьому сегменті водневі технології зможуть розкрити свій потенціал на повну, ставши прямою заміною традиційним дизельним двигунам. Компанія не відмовляється від батарейних рішень для легкових авто, але для великих машин потрібен інший підхід.
Основна перевага водню для комерційного сектору полягає у його енергетичній щільності та зручності використання. На відміну від громіздких та важких акумуляторів, які значно зменшують корисне навантаження вантажівки, водневі системи є набагато легшими. Це дозволяє перевозити більше вантажу, що є критично важливим для логістичного бізнесу. Крім того, процес заправки водневого автомобіля триває лічені хвилини, що можна порівняти зі звичайною заправкою дизелем, і це виключає тривалі простої, необхідні для зарядки акумуляторів.
Цікаво, що Toyota розглядає одразу два напрями розвитку водневих технологій. Перший — це автомобілі на паливних елементах (FCEV), такі як седан Mirai. У них водень реагує з киснем для вироблення електроенергії, яка живить електромотор. Єдиним викидом у такому процесі є чиста вода. Другий, не менш перспективний напрям, — це двигуни внутрішнього згоряння, що працюють безпосередньо на водні. Ця технологія дозволяє адаптувати існуючі виробничі лінії та зберегти звичну конструкцію автомобіля, замінивши лише паливну систему.
Для прискорення розробок та здешевлення технології Toyota у 2023 році запустила спеціалізований підрозділ Hydrogen Factory. Його головна мета — об’єднати всі процеси, від розробки до виробництва та продажу, під одним дахом. Це має допомогти компанії швидше реагувати на потреби ринку та зробити водневі вантажівки масовим продуктом. Компанія вже активно тестує прототипи важких вантажівок на водневих паливних елементах, доводячи життєздатність своєї концепції.
Звісно, на шляху до водневого майбутнього є серйозні перешкоди. Головною проблемою залишається недостатньо розвинена інфраструктура водневих заправних станцій та висока вартість виробництва «зеленого» водню, отриманого за допомогою відновлюваних джерел енергії. Проте Toyota та інші гравці ринку вірять, що зі зростанням попиту та вдосконаленням технологій ці проблеми будуть поступово вирішені, як це колись відбувалося з інфраструктурою для електромобілів.
Таким чином, стратегія Toyota демонструє комплексний підхід до декарбонізації транспорту. Замість того, щоб робити ставку лише на одну технологію, японський виробник пропонує різні рішення для різних завдань. І в майбутньому важкої техніки, на їхню думку, ключову роль відіграватиме саме водень, здатний запропонувати потужність, дальність пробігу та швидкість заправки, які так необхідні комерційному сектору.