Найбільший американський автовиробник Ford оголосив про відкликання значної кількості своїх популярних позашляховиків через потенційно серйозну проблему з гальмівною системою. Під сервісну кампанію потрапили 273 789 автомобілів, серед яких 223 315 одиниць моделі Expedition та 50 474 одиниці Navigator, випущених у період з 2022 по 2024 рік, інформує Автопілот.
Згідно з документацією, оприлюдненою Національною адміністрацією безпеки дорожнього руху (NHTSA), існує ризик контакту передніх гальмівних трубок у відкликаних автомобілях з випускною трубою повітряного фільтра двигуна. Ця проблема, ймовірно, є наслідком потенційного дефекту встановлення на виробництві. Такий контакт може призвести до витоку гальмівної рідини, а в найгіршому випадку – до повної втрати функції гальм під час руху, що значно збільшує ризик виникнення дорожньо-транспортної пригоди.
У документах NHTSA міститься попередження для власників відкликаних автомобілів про можливі ознаки несправності. До них належить збільшення ходу педалі гальма, що означає необхідність прикладання більшого зусилля для ефективного гальмування. У випадку витоку гальмівної магістралі рівень рідини в системі буде поступово знижуватися, що може призвести до загоряння червоного індикатора попередження про гальма на приладовій панелі.

На щастя, на момент оголошення відкликання компанія Ford не мала інформації про жодні аварії чи травми, безпосередньо пов’язані з цією конкретною проблемою. За попередніми оцінками виробника, дефект може бути присутнім лише в близько одного відсотка від загальної кількості відкликаних автомобілів. Проте, починаючи з 17 квітня 2025 року, щонайменше 45 власників вже повідомили про витік передніх гальмівних трубок у своїх транспортних засобах.
Очікується, що власники автомобілів, що підпадають під відкликання, отримають офіційні повідомлення поштою, починаючи з 26 травня 2025 року. Ці листи міститимуть детальну інформацію про подальші дії та інструкції щодо звернення до дилерських центрів Ford або Lincoln. У рамках сервісної кампанії дилери проведуть безкоштовну перевірку передньої гальмівної магістралі на наявність належних зазорів, правильного прокладання та надійного кріплення. У разі виявлення проблем дилер зобов’язаний буде безкоштовно замінити пошкоджену гальмівну магістраль або випускну трубу повітряного фільтра двигуна.
Протягом березня та квітня 2025 року компанія Ford провела внутрішнє розслідування щодо виробничих процесів на своєму заводі з виробництва вантажівок у Кентуккі. В результаті розслідування було встановлено, що 20 листопада 2024 року на заводі було змінено метод зберігання шланга радіатора під час встановлення двигуна. Ця зміна була запроваджена з метою запобігання згинанню гальмівної магістралі та забезпечення правильного монтажу всіх компонентів. Проте, розслідування виявило, що до внесення цієї зміни існував ризик виникнення проблеми в деяких автомобілях моделей Expedition та Navigator. Під час встановлення двигуна шланг радіатора міг випадково зачепити та зігнути праву передню гальмівну магістраль. У таких випадках гальмівна трубка могла бути прокладена неправильно та контактувати з іншою деталлю двигуна – випускною трубою повітряного фільтра, що з часом могло призвести до її пошкодження та витоку гальмівної рідини.
Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) повідомила, що станом на 17 квітня 2025 року компанії Ford було відомо про 45 гарантійних звернень щодо витоку передньої гальмівної магістралі, отриманих у період з 4 листопада 2022 року по 8 квітня 2024 року. Крім того, компанії надійшло два польові звіти (4 серпня 2022 року та 10 квітня 2025 року) та два звіти про обслуговування клієнтів (26 червня 2024 року та 28 серпня 2024 року), що також стосуються цієї проблеми.
Варто зазначити, що раніше, у квітні 2025 року, компанія Ford вже оголошувала про інше масштабне відкликання автомобілів через потенційний ризик загоряння на дорозі. Це відкликання стосувалося моделей Ford Escape, випущених у період з 2020 по 2022 рік, та Ford Bronco Sport, випущених у період з 2021 по 2023 рік. Представники NHTSA тоді повідомили, що 33 576 транспортних засобів, що потрапили під це відкликання, фактично вже були частиною двох попередніх сервісних кампаній, в яких пошкодження не було усунено належним чином. Причиною ризику пожежі була потенційна тріщина паливного інжектора, що могла призвести до витоку бензину на гарячі деталі двигуна. Водії цих відкликаних автомобілів мали отримати відповідні повідомлення поштою приблизно 24 квітня, а Ford зобов’язався безкоштовно замінювати паливні інжектори та оновлювати програмне забезпечення модуля керування силовим агрегатом.
Раніше Автопілот повідомляв, що співробітники Tesla вимагають негайної відставки Ілона Маска.